השוק

פסגות על בנק הפועלים: פוטנציאל לרווח של 57% במניה

הברוקראז' של פסגות שהוא אחד הגופים הפרטיים המרכזיים בשוק ההון מעדכן את לקוחות הבית בעקבות הדו"חות של בנק הפועלים: הרבעונים הקרובים של הבנק יהיו חזקים; פועלים ערוך להרעה בתנאים הכלכליים | בלעדי
ניצן כהן | 
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום גדי דגון, shutterstock)
בנק הפועלים פרסם הבוקר את הדוחות הכספיים שלו לרבעון הראשון של השנה. הבנק דיווח על רווח נקי הגבוה מ-2 מיליארד שקל שהמייצגים תשואה של 17% על ההון. הרווח הגבוה תורגם באופן מיידי למשקיעים כשהבנק הגדיל את הדיווידנד ל-40% מהרווח הנקי וזה אומר כ-800 מיליון שקל יחולקו לבעלי המניות.
הברוקראז' של בית ההשקעות פסגות, מהגופים הפרטיים החשובים בשוק ההון, ניתח את הדו"ח ויצא בעדכון מעניין ללקוחות שלו. בפסגות מותירים את ההמלצה למניית הפועלים על 'תשואת יתר' אבל מעלים את מחיר היעד ל-51 שקל וזה אומר אפסייד של 57% על המחיר בבורסה.
 
"בנק הפועלים פרסם היום דוח חזק מאוד עם רווח נקי של כ-2 מיליארד שקל (לעומת צפי לרווח נקי של כ-1.7 מיליארד שקל), המשקף תשואה על ההון גבוהה של כ-17.6%, על פי החישובים שלנו. רווחיות ליבה גבוהה, בעיקר הודות לרווחי מימון והתייעלות" כותב מיכה גולדברג סמנכ"ל המחקר בברוקראז' של פסגות ללקוחות שלו.
"רווחי הליבה ברבעון נהנו בעיקר מרווחי מימון גבוהים, רווחי נגזרים נאים ומהוצאות בגין הפסדי אשראי נמוכות מהצפי (כ-20 נ"ב). בראייה שנתית, ההכנסות עלו בכ-47% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כאשר ההוצאות התפעוליות עלו רק בכ-9%, כך שיחס היעילות השתפר מאופן משמעותי ועמד על כ-39% (לעומת 51% ברבעון המקביל אשתקד, וכ-45% בממוצע בשנה שעברה). למעשה, בשלוש השנים האחרונות, מאז 2020, הרווחיות התפעולית של בנק הפועלים השתפרה בכ-3% במונחי תשואה על ההון".
"פועלים צפוי להמשיך וליהנות מרווחיות גבוהה גם ברבעונים הבאים, כאשר רווחי הבנק צפויים להמשיך וליהנות מהמדד הגבוה ומהמשך העלייה בשיעור הריבית. בנוסף, פועלים צפוי לרשום רווח של כ-400 מיליון שקל ברבעונים הקרובים כתוצאה מהחזר דמי הביטוח, כך שניתן להעריך בשמרנות שהרווחיות ברבעונים הקרובים צפויה להמשיך ולהיות גבוהה".
"גם איכות תיק האשראי של פועלים נראית יציבה: שיעור ההוצאות בגין הפסדי האשראי עמד על כ-20 נ"ב מסך האשראי ברבעון ה-1, נמוך בהרבה מהצפי הקודם שלנו (שעמד על כ-44 נ"ב) ונמוך משיעור ההפרשות שפועלים רשם ברבעון הקודם. כמו ברבעון הקודם, כל ההפרשות ברבעון הראשון היו בגין הפרשות קבוצתיות, כאשר הבנק אפילו רשם גבייה קטנה בפרטנית".
"גם שיעור החובות שאינם נושאי הכנסה אינו מראה סימני הרעה, ועמד נכון לסוף הרבעון על כ-0.85% מסך האשראי, ירידה קלה לעומת הרבעון הקודם, כאשר סך החובות הבעייתיים עלו בכ-5% בלבד. גם רמת הכיסוי עלתה במעט ועומדת נכון לסוף הרבעון על כ-165%, כך שבנוסף לשיפור הרווחיות התפעולית, נראה שפועלים די מוכן להרעה בתיק האשראי, אם וכאשר היא תבוא".
השורה התחתונה בפסגות היא "בהתאם לתוצאות הטובות, אנחנו מעלים את התחזיות שלנו לשנתיים הקרובות בכ-8%, בעיקר הודות לצפי לרווחי מימון גבוהים יותר, ולהערכתנו, התשואה על ההון של פועלים צפויה לעמוד על כ-14% בשנת 2023. שומרים על המלצת תשואת יתר ומעלים מחיר יעד ל-51 שקל".
"נכון לבוקר, בנק הפועלים נסחר במכפיל של כ-6.2 לרווחי שנת 2023 ובמכפיל של כ-0.85 על ההון הצפוי לשנת 2023, זול להערכתנו, במיוחד לאור ההערכה שלנו שפועלים צפוי להניב תשואה של למעלה מכ-13% בשנים הקרובות ויחלק דיבידנד עם תשואת דיבידנד של כ-6%. אנחנו שומרים על המלצת תשואת יתר ומעלים מחיר יעד לכ-51 שקל (מ-46 שקל) - אפסייד של כ-57%".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה