השוק

בכירי המשפט בפורום Duns 100: כמה בתי עסק נסגרו ב-2022?

במהלך שנת 2022 נסגרו כ-43,000 עסקים – בין הענפים הבולטים בהם נרשמה כמות גבוהה של סגירות עסקים: מסעדות, בתי קפה וברים (כ-2,500 עסקים), חנויות מזון (כ-1,200 עסקים), קבלנים (כ-1,100 עסקים), הובלה ואחסנה (כ-900 עסקים) וחברות החזקות והשקעות (כ-800 עסקים)
מערכת ice | 
פורום Duns 100 (צילום ניב קנטור)
פורום Duns 100 השנתי של בכירי ענף המשפט בתחום חדלות פירעון, נערך הבוקר (שני) במלון רויאל ביץ', בתל אביב בהנחיית ברוך קרא, פרשן המשפט בחדשות 13.
במסגרת הפורום דנו המשתתפים בנושאים הבוערים שעל סדר היום המקצועי ביניהם השפעת עליית הריבית על המשק, התחזקות השקל, מיתון הצריכה, הקושי הגובר בהחזר חובות, השפעת המשבר בענף הנדל"ן, התמורות בענף ההייטק ועוד.
 
שילה זברו וייס, מנהלת מחלקת Duns 100 בדן אנד ברדסטריט סקרה את התחום ואמרה הבוקר: ״על פי מדדי דן אנד ברדסטריט, השילוב של אינפלציה גבוהה מחד, אל מול ייקור עלויות המימון, הן למגזר העסקי והן עבור המגזר הפרטי, כמו גם הירידה הצפויה בצריכה הפרטית כתוצאה, העלו במחצית השנייה של השנה את רמת הסיכון במשק.
במהלך שנת 2022 נסגרו כ-43,000 עסקים – בין הענפים הבולטים בהם נרשמה כמות גבוהה של סגירות עסקים: מסעדות, בתי קפה וברים (כ-2,500 עסקים), חנויות מזון (כ-1,200 עסקים), קבלנים (כ-1,100 עסקים), הובלה ואחסנה (כ-900 עסקים) וחברות החזקות והשקעות (כ-800 עסקים).
מצבם של עסקים רבים הורע כבר מהמחצית השנייה של שנת 2022 וחלקם הגיעו למצב סיכון עד כדי סף סגירה - בין החברות הבולטות שנכנסו להליכי חדלות פירעון במהלך השנה האחרונה הן יוניבו, פלסטניר, טל בר בניה, טחינת הנסיך, ג'מבו סטוק והאופה מבגדד".
נשיא לשכת רואי החשבון, רו"ח חן שרייבר בפורום בכירי הענף המשפט בתחום חדלות פירעון: "המצב שבו נראה עסקים מגיעים למצב של חדלות פירעון זה לא שאלה של אם, זו שאלה של מתי. אני לא רואה את הריבית יורדת כל כך מהר וגם אם היא תרד זה יהיה במנות מאוד קטנות, ובינתיים עסקים יקרסו".
רו"ח חן שרייבר: "עסקים גם עסקים עם מחזורים גדולים מתקשים לנהל את התזרים שלהם נכון, הסביבה העסקית, הריבית הגבוהה מייצר עבורם קושי גדול. הצרכנים היום מצביעים ברגלים. אמנם שומעים על עליות מחירים אבל אני אומר לכם שיש ירידה משמעותית גם במכירות של הרשתות הקמעוניות." שרייבר סימן את התחום שבו לדעתו נראה הכי הרבה מקרים של חדלות פירעון והוא ענף הנדל"ן, עולם היזמים והקבלנים. "שמעתי לא מעט קבלנים חלקם די מוכרים שיושבים על הגדרות, לא ניגשים למכרזי הממשלה. המחירים מטורפים מה שקבלנים הסכימו לתת בעבר לערים מובילות וגם בפריפריה, היום זה פתאום יורד בצורה דרמטית והם עדין הם מחכים שהריבית תתחיל לרדת והמחירים יעלו, אבל אני חושב שאנחנו רחוקים משם אני לא רואה את הריבית יורדת כל כך מהר וגם אם היא תרד זה יהיה במנות מאוד קטנות, ובינתיים עסקים יקרסו". נשיא לשכת רואי החשבון הוסיף: לסיום אני חושב שיש היום יכולת לייצר שיתופי פעולה משמעותיים בין רואי החשבון לעורכי הדין לקראת השנתיים שמתקרבות אלינו יהיו הרבה תיקים, לצערי, של עסקים שיגיעו למצב של חדלות פירעון, עשינו בלשכת רואי החשבון קורסים השתלמויות ויש לא מעט משרדים ולא רק המשרדים הגדולים גם הרבה משרדים בינוניים שמוכנים ורוצים להיכנס לתחום הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה