השוק

חברת המימון החוץ בנקאי ברקת לוקחת עסקה גדולה מטריא

ברקת שנחשבת לאחת מחברת המימון החוץ בנקאי לתחום הנדל"ן הגדולות בישראל לקחה עליה מימון של פרויקט נדל"ני בירושלים שהיה בבעלות של טריא; המימון שתעמיד החברה יאפשר בניית 3 בניינים בני 120 דירות בסה"כ בשכונת גילה בירושלים
ניצן כהן | 
עדי גזית מנכ (צילום אלי דסה, shutterstock)
חברת המימון החוץ בנקאי לתחום הנדל"ן ברקת לוקחת על עצמה פרויקט שהיה בבעלות טריא שנקלעה לקשיים וקיבלה חילוץ (או סוג של חילוץ) מבנק לאומי. ברקת נזכיר היא אחת מחברות המימון החוץ בנקאי לתחום הנדל"ן הגדולות בישראל והיא זו שממנת (בין היתר) את פרויקט הענק בכיכר המדינה בתל אביב.
אם כן, הפרויקט נמצא בבעלות קבוצת רכישה שמונה 162 חברים שהיו חתומים על קבלת מימון מחברת טריא לצורך השלמת פרויקט 'אור וברכה' -פרויקט מגורים בשכונת מורדות גילה בירושלים. ברקת תעניק מימון ליווי בסך כולל של כ-136 מיליון שקל להשלמת הקמת פרויקט מגורים שיכלול 3 בניינים בני 4 קומות, שבמסגרתו ייבנו 120 יח"ד ושמונה קומות חניון תת קרקעיות, הפרויקט מצוי בשלבי הקמת שלד מתקדמים ועומד על כ-47% ביצוע. עורך הדין המלווה את ברקת בעסקה הוא עו"ד יוני שטינמץ ממשרד עוה"ד ליפא מאיר.
 
המימון שנחתם מורכב מפעימה ראשונה אשר מטרתה פירעון החוב של קבוצת הלווים מטריא ולצורך ביצוע תשלומים דחופים הנדרשים להמשך הקמת הפרויקט. סכום זה יועמד כנגד שעבוד ראשון על מקרקעי הפרויקט לטובת ברקת, עוד לפני חיתום פרטני של הלווים; המשך הליווי כפוף להשלמת בדיקות החיתום הדרושות על ידי החברה בסטנדרטיים המקובלים בחברה. סכומי הלוואות אלו יועמדו כנגד שעבודים וביטחונות, כמקובל בעסקאות מימון אלו ע"י החברה.
לאחרונה חתמה ברקת על שיתופי פעולה עם חברת שלמה ביטוח ועם הכשרה חברה לביטוח. ברקת חתמה על הסכם למימון וליווי פרויקט להקמת בניין משרדים ומסחר במבשרת ציון ביחד עם חברת שלמה ביטוח אשר תעמיד את הערבויות לרוכשים. הפרויקט שיוקם ברחוב החוצבים בעיר יכלול בניין משרדים ומסחר בשטח עילי של כ-4,100 מ"ר מעל מרתפים בשטח של כ-3,900 מ"ר.
במבנה יוקמו 3 וחצי קומות משרדים, קומת מסחר וכן 3 קומות מרתף שיכללו 104 חניות ושטחי אחסנה.  מסגרת האשראי לפרויקט כולל ערבויות הינה בהיקף של כ-78 מיליון שקל. הסכם נוסף עליו חתמה ברקת לאחרונה עם הכשרה חברה לביטוח למימון וליווי פרויקט לחיזוק מבנה קיים בעל 32 יח"ד והקמת 32 יח"ד חדשות במסגרת תמ"א 38/1 ברובע ג' באשדוד. במסגרת ההסכם יעמידו החברות את המימון והערבויות לרוכשים בהיקף של כ- 60 מיליון שקל.
ברקת בשליטת רוני בירם, יו"ר החברה, גיל דויטש, ועדי גזית, מנכ"ל החברה, מתמקדת בליווי בניה ליזמים לפי חוק מכר והלוואות לקבוצות רכישה ובעלי קרקע.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה