השוק

מצוקת המזומנים הכריעה: שיכון ובינוי גייסה 600 מיליון שקל

בסוף השבוע השלימה שיכון ובינוי גיוס של 600 מיליון שקל באמצעות הנפקה פרטית של מניות; ככל הידוע נתי סיידוף לא הזרים כסף להנפקה ולכן ירד מתחת לרמת ההחזקה של ה-47%
ניצן כהן |  2
נתי סיידוף (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
מצוקת המזומנים עושה את שלה ושיכון ובינוי יצאה בסוף השבוע לגיוס גדול של 600 מיליון שקל בהנפקה פרטית של מניות. ההנפקה התבצעה בהנחה של 5% על מחיר המניה בבורסה מה שמשקף את מידת הבעיה בה נמצאת החברה. ככל הידוע נתי סיידוף לא הזרים ביקושים  להנפקה ולכן ירד מתחת להחזקה של 47%, בה הוא מחזיק כעת.
שיכון ובינוי נמצאת במסע של גיוס כסף בעיקר באמצעות מימוש נכסים. החברה אף משכה בתחילת החודש את הלוואות הבעלים שלה מחברת הבת שיכון ובינוי אנרגיה. שיכון ובינוי מעבר לחוב הגדול אותו היא סוחבת נאלצה להתמודד עם פתיחת המסחר במט"ח בניגריה למסחר חופשי מה שגרם למחיקה לא מבוטלת של צבר העבודות שלה בגלל שינויי שער החליפין של המטבע המקומי מול הדולר האמריקאי.
 
לשיכון ובינוי יש חוב איימתי של כ-12 מיליארד שקל. כ-6 מיליארד שקל מחוב זה נמצא אצל מחזיקי האג"ח. החברה אמורה לפרוע השנה כמעט 400 מיליון שקל למחזיקי האג"ח כשבשנה הבאה לוח הפירעונות של החברה אמור להיות של 1.1 מיליארד שקל וזה סכום ענק איתו החברה צריכה להתמודד, בין  היתר באמצעות הגיוס הענק שעשתה בסוף השבוע.
אחד הדברים המעניינים הוא העובדה שככל הנראה נתי סיידוף, בעל השליטה בחברה לא השתתף בהנפקה וזה אומר שהוא אמור להידלל. כך או אחרת לזה שסיידוף לא השתתף בהנפקה יש משמעות הצהרתית לא מבוטלת וזה כבר אמור להדליק נורה אדומה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחר המניה עולה חזק (ל"ת)
    ינשוף 08/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • למה?
    dw 08/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גיוס האקוויטי המדלל זה אמנם אחד חיובי, אך לשיכון ובינוי עדיין יש אתגרים משמעותיים בנסיון להצליח לפרוע את חובות העתק שלה. בכך היא דומה לג'י סיטי, שגם לה חוב גבוה ומבצעת בשנה האחרונה מימושי נכסים. התשואות באגחים של ג'י סיטי אף עלו לתשואה דו ספרתית, בעוד של שיכון ובינוי עדיין לא. חיים כצמן כן השתתף בגיוסי האקוויטי. סיידוף לא.
    סגור