השוק

קבוצת ברנד בעסקת ענק: רוכשת כ-20% ממניות לודן בכ-37 מיליון שקל

קבוצת ברנד מדווחת על עסקה אסטרטגית, במסגרתה רכשה בעסקה מחוץ לבורסה 20.01% ממניותיה של לודן חברה להנדסה בע"מ, בתמורה לסך כולל של כ-36.8 מיליון שקל במזומן
מערכת ice | 
מניות (צילום vecteezy)
קבוצת ברנד, העוסקת בתכנון והקמת מערכות חשמל ובקרה, תשתיות מתכת ומתקני אנרגיה, מדווחת הבוקר (רביעי) על עסקה אסטרטגית, במסגרתה רכשה בעסקה מחוץ לבורסה 20.01% ממניותיה של לודן חברה להנדסה בע"מ, בתמורה לסך כולל של כ-36.8 מיליון שקל במזומן. בעסקה רכשה ברנד כ-2.3 מיליון מניות לודן, במחיר של 15.95 שקל למניה, מידי בנק ההשקעות ווליו בייס וקבוצת משקיעים המחזיקים בלודן.
לודן, שנוסדה ב-1977, מציעה פתרונות מקיפים בתחומי ההנדסה, התוכנה, בקרת תהליך, טכנולוגיות סביבה, אנרגיה ועוד. החברה, שמעסיקה כ-1,200 עובדים (גלובלית), נסחרת בבורסת תל אביב לפי שווי של כ-150 מיליון שקל, ולפי מחיר של כ-14 שקל למניה. מחזור המכירות של לודן הסתכם בשנת 2022 בכ-576 מיליון שקל, והחברה הרוויחה כ-27.7 מיליון שקל (רווח נקי מיוחס לבעלי המניות).
 
רכישת המניות בלודן הינה מהלך אסטרטגי עבור קבוצת ברנד, שלהערכתה, יסייע לקבוצה לבסס אפיקי צמיחה חדשים בארץ ובחו"ל. העסקה מומנה ממקורותיה העצמיים של החברה, אולם בכוונת החברה לממן חלק מעלות העסקה באמצעות מימון בנקאי. יצוין כי ברנד בוחנת אפשרות לרכישת מניות נוספות של לודן והיא תוסיף ותעדכן בעניין.
קבוצת ברנד נהנית מתנופה עסקית חזקה. החברה דיווחה בדו"חותיה הכספיים האחרונים על גידול משמעותי בהכנסות, שיפור משמעותי בפעילות מגזר התעשייה (מפעל הפלדה בירוחם), ועלייה חדה ברווח הנקי. את 2022 סיימה החברה ברווח נקי בסך של 19 מיליון שקל, שהיה הגבוה שהציגה החברה מאז 2013.
נכון למועד פרסום הדו"ח הכספי לרבעון הראשון של 2023, לקבוצה צבר הזמנות כולל בהיקף של כ-388 מיליון שקל, כשהחברה ממשיכה לנהל מו"מ, בשלבים שונים, לקבלת פרויקטים בהיקפים משמעותיים. השינוי בקבוצת ברנד הינו חלק מתהליך ה-turn around ותוכנית ההתייעלות, שמיישמים בעלי השליטה (אסא גלעדי ולירן גלעדי) והנהלת החברה מאז השלימה ברנד תעשיות מיזוג עם מרגל מערכות בשנת 2021.
רכישת המניות בלודן הינה המהלך העסקי המשמעותי השלישי שמקדמת ברנד ב-12 החודשים האחרונים. בספטמבר 2022 נכנסה החברה לפעילות ייזום אנרגיה מתחדשת בבריטניה, כשהשלימה עסקה לרכישת 50% משתי חברות העוסקות בייזום ובפיתוח פרויקטים פוטו-וולטאיים במדינה. בינואר 2023 חתמה החברה על הסכם לשיתוף פעולה עם סולטרה, חברה בשליטת ערן ליטבק ויאיר הראל (לשעבר, מייסדי אפקון אנרגיות מתחדשות), לייזום, הקמה ומכירה של מתקני ייצור חשמל באנרגיה סולארית, אנרגיית רוח ואגירת אנרגיה במדינות פולין ואיטליה.
לירן גלעדי, יו"ר קבוצת ברנד ומבעלי השליטה: "קבוצת ברנד שמחה לדווח על עסקה משמעותית ואסטרטגית נוספת, לרכישת נתח משמעותי ממניות לודן חברה להנדסה. העסקה נעשית כחלק משורה של מהלכים שמקדמת ברנד בשנה וחצי האחרונות, במטרה לצמוח במהירות בעולם התשתיות והאנרגיה המתחדשת. לודן, בהובלתו של המנכ"ל הוותיק והמנוסה ארנון אהרון, הינה חברה מצטיינת ומובילה בתחומה".
"אנו סבורים כי שיתוף הפעולה עם קבוצת ברנד ייצור יתרונות רבים ויסייע לשתי החברות להיפתח לתחומים נוספים ומשיקים, להגדיל את פעילותן ולגוון את לקוחותיהן בארץ ובעולם. ברנד תמשיך בקידום מהלכים אסטרטגיים במטרה להפוך לקבוצת תשתיות חזקה ומשמעותית".
ארנון אהרון, מנכ"ל ומבעלי לודן: "אני מברך על הצטרפות ברנד כבעלת מניות משמעותית בלודן. השוק התעשייתי פתוח ומצפה לשילוב של תיכנון/ביצוע ואחריות כוללת. אני בטוח כי הניסיון הרב ששתי הקבוצות מביאות עמן יתרום למיצוי הסינרגיות וציפיות השוק ויגביר את פוטנציאל הצמיחה של שתי הקבוצות בארץ ובעולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה