השוק

יצחק תשובה מסתער: רכש מאגר גז ענק בבריטניה

איתקשה שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה רכשה את חלקה של SHELL במאגר קומבו שנחשב לאחד משני מאגרי ההגז הגדולים בבריטניה; איתקה כבר החזיקה ב-70% מהמאגר וכעת היא תחזיק ב-100% ממנו
ניצן כהן |  3
עידן ולס ויצחק תשובה (צילום רון קדמי, פלאש 90, shutterstock)
איש העסקים יצחק תשובה ועידן ולס, מנכ"ל קבוצת דלק, אינם נחים ולאחר שהחזירו את קבוצת דלק למרכז במת האנרגיה הישראלית והאירופאית הם רוכשים את מלוא הבעלות על אחד משני מאגרי הגז המוכחים הגדולים בבריטניה. הרכישה מתבצעת באמצעות איתקה שמחזיקה כבר ב-70% מהמאגר וכעת תחזיק ב-100% ממנו.
העסקה נעשית מבלי שאיתקה תעביר תמורה כספית בטרם שלב ההפקה, התמורה שנקבעה היא לפי מפתח של 1.5 דולר ארה"ב לחבית
 
כאמור, איתקה (סימול בלונדון: ITH) הפועלת בים הצפוני (המוחזקת בידי קבוצת דלק בשיעור של כ-89.2%), דיווחה היום (ג') חתמה על הסכם לרכישת זכויותיה של חברת Shell (LON:SHEL) (30%) במאגר Cambo, בו איתקה כבר מחזיקה כ-70% וכעת תחזיק במלוא הזכויות במאגר (100%).
מאגר Cambo שהתגלה בשנת 2002, נחשב לאחת משתי תגליות הגז המוכחות הגדולות באזור הים הצפוני שטרם פותחו, לצד מאגר Rosebank, שגם בו לאיתקה יש זכויות. המאגר ממוקם מערבית לאיי שטלנד ובבריטניה תולים תקוות רבות במאגר שעתיד לשפר את הביטחון האנרגטי ולתת לבריטניה יתרונות כלכליים.
העסקה נעשית מבלי שאיתקה תעביר תמורה כספית בטרם יחל שלב ההפקה במאגר, כך שאיתקה תקבל על עצמה את כל ההזכויות של Shell בקשר למאגר, וככל שתושלם העסקה התמורה מצד איתקה תהיה מותנת בהתחלת הפקה ולפי מפתח של 1.5 דולר לחבית או בכל מימוש עתידי של הזכויות, התנאים נשארים כפופים להחלטת איתקה ויאפשרו לה מכירה נוספת של הזכויות.
כזכור, איתקה של קבוצת דלק סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2023 עם רווח נקי של כ-237 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-181 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, לפי דוחות קבוצת דלק.
התפוקה היומית הממוצעת של החברה במחצית הראשונה של 2023 וגם ברבעון השני עמדה על 75.8 אלף שווה ערך חביות נפט ליום (KBOE/d), לעומת 67 אלף שווה ערך חביות נפט ליום (KBOE/d) במחצית הראשונה של 2022 ו-64 אלף שווה ערך חביות נפט ליום (KBOE/d) ברבעון השני 2022.
איתקה (Ithaca), זרוע הפעילות של קבוצת דלק בים הצפוני, עוסקת בחיפוש, הפקה ומכירה של נפט וגז. החברה הינה ממפיקות הנפט והגז הגדולות בים הצפוני, המשמשת כמפעיל (Operator) בחלק מהנכסים בהם היא שותפה. לפי דו"חות משאבים שהכין מעריך העתודות NSAI (נכון ליום 30 ביוני 2022), איתקה מחזיקה בעתודות נפט וגז מוכחות מסוג 2P ו-2C בהיקף כולל של כ-545.5 מיליון חביות שווה ערך לנפט (MMBOE). יו"ר איתקה הוא גלעד מאירסון , ומנכ"ל איתקה הוא אלן ברוס.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עוד עבריין גזלן, מהכוורת של בכיר עברייני ישראל
    מדינה מושחתת במזה"ת 09/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הנאשם הורס את ישראל שלב אחרי שלב. שמיר אחד הראשונים לזהות, כינה אותו, *מלאך החבלה*, וזה יושב עליו בול.
    סגור
  • 2.
    הרבה כבוד
    מישהו 09/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כבוד רב והערכה לעידן וולס ויצחק תשובה על הדרך המדהימה שעשו יחד בקבוצת דלק משנת 2020 ועד היום. בתוך 3 שנים מתחילת הקורונה עם חובות אדירים שעמדו למוטט את החברה לפשיטת רגל ודאית בזמן הקורונה, ידעו בחכמה רבה לנווט למכור לממש , לייצב את החברה ולהביאה לרווחים, חלוקת דיבידנדים , צמיחה ורכישה של חברות שמכרו. העתיד שלה כרגע נראה מאד בטוח וכך גם המניה שלה צפויה להמשיך ולהניב רווחים יפים ודיבדנדים למשקיעים. הסבלנות משתלמת
    סגור
  • 1.
    על חשבון מי?
    נגזל ע"י תשובה 09/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זהירות תספורת בפתח. חוזרעל אותם מהלכים אימפולסיבים ובסוף הציבור ישלם.
    סגור