השוק

הקרן לנפגעי טרור קיבלה 5 מיליון דולר: מי עומד מאחורי התרומה?

בעקבות המלחמה, קרנם של יורי ויוליה מילנר סיפקה לסוכנות היהודית את התרומה הגדולה ביותר שניתנה אי פעם. צמד הפילנתרופים הביע את הזדהותו עם ישראל: "הרוסים מהתקפות מחרידות על אזרחים חפים מפשע". כל אדם שנפגע במהלך המתקפה וסובל מפציעות או מנזק לרכושו יוכל לקבל סיוע מיידי של 4,000 שקל לצרכים דחופים. המנכ"לית אמירה אהרונוביץ: "זה גלגל הצלה, נדיבות עצומה"
מערכת ice |  1
קיבוץ כפר עזה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית קיבלה תרומה של 5 מיליון דולר מהקרן של יוליה ויורי מילנר - התרומה הגדולה ביותר שניתנה אי פעם מקרן פרטית. היא תאפשר לסוכנות היהודית להעניק סיוע חירום מיידי ובהמשך, תמיכה שיקומית למאות המשפחות שנפגעו ממעשי הטרור הרצחניים של החמאס.
הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית הוקמה בשנת 2002 במהלך מלחמת לבנון השנייה. היא העניקה מאז הקמתה סיוע לכ 9,000 משפחות בישראל ופעלה עד היום בעיקר באמצעות תרומות של שני השותפים המרכזיים של הסוכנות היהודית - הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה וקרן היסוד.
כל אדם שנפגע באירוע טרור וסובל מפציעות או מנזק לרכושו מקבל סיוע מיידי של 4,000 שקלים עבור צרכים דחופים. הקרן גם מעניקה מענקי שיקום לטווח ארוך עד שלוש שנים מהפגיעה בהיקף של עד 25 אלף שקלים לנפגע וכן תמיכה שוטפת לנפגעים בימים הנוראיים שאחרי הפיגוע. בנוסף, הקרן הסוכנותית מעניקה תמיכה ליישובים שפונו מהעוטף. יו"ר הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית היא איילת נחמיאס ורבין.

איילת נחמיאס ורבין (צילום: גילי יערי/פלאש 90)
"הנדיבות העצומה של ג'וליה ויורי מילנר, יחד עם תורמים רבים שמצטרפים אליהם, מבטיחה שהקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית תוכל לספק תמיכה חיונית לכל קורבנות המלחמה הזו", אמרה אמירה אהרונוביץ, מנכ"לית הסוכנות היהודית. "הסיוע של הקרן לנפגעי טרור יהיה כמו גלגל הצלה לניצולים ולבני משפחתם - גם באמצעות תמיכה מיידית שנעניק להם וגם באמצעות טיפול מתמשך בדרך לשיקום".
 
קרן הצדקה שהקימו ג'וליה ויורי מילנר מוקדשת לקידום ידע והישגים מדעיים ולתמיכה בחידושים מדעיים וטכנולוגיים, כדי לשפר את חייהם של אנשים ולהעניק השראה לדורות הבאים. הקרן מימנה מספר תכניות התומכות במדע, רפואה וחדשנות טכנולוגית בישראל. במהלך מגיפת הקורונה, הקרן תרמה לישראל הן בסיוע כספי והן בציוד רפואי, כולל תמיכה למוסדות ישראלים הפועלים למניעת התפשטות נגיף הקורונה.

יורי מילנר (צילום: צילום מסך יוטיוב)
"ג'וליה ואני הרוסים מהתקפות מחרידות על אזרחים חפים מפשע", אמר יורי מילנר. "אנו מקווים שהכספים הללו יתמכו בצוותים המקצועיים המטפלים בטראומה ובפציעות של נשים, גברים וילדים שסבלו כל כך הרבה". מילנר הוא משקיע טכנולוגיה ישראלי ופילנתרופ בתחום המדע. הוא החל להשקיע באינטרנט בשנת 1999 ובשנת 2009 הקים את DST Global, אחת מחברות ההשקעות באינטרנט המובילות בעולם עם משרדים בעמק הסיליקון, ניו יורק, לונדון, בייג'ינג והונג קונג.
 
למילנר תואר אקדמי בפיזיקה תיאורטית והוא למד בתוכנית MBA של וורטון. ג'וליה מילנר למדה ציור וצילום. הפרויקט האינטרנטי שלה "Click I Hope" הוצג בביאנלה ה-52 של ונציה לאמנות עכשווית בשנת 2007. לאחרונה, היא מיקדה את כל מאמציה בגידול שלוש בנותיה ובפיתוח קרנות צדקה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שאפו ענק (ל"ת)
    אמיר 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור