השוק

האוצר: למלחמה יהיו השלכות משמעותיות על המשק

בהערכת מצב שהתקיימה בכירים הדגישו כי אי הוודאות הגבוהה השוררת ביחס להתפתחות האירועים הביטחוניים מחייבת זהירות ומקצועיות. הערכה: עלויות הלחימה הישירות יתבררו בהמשך. מסתמן: המשרד יקצה מסגרת תקציבית ייעודית להשלכות האזרחיות הרציפות של המתקפה
מערכת ice |  4
מלחמת חרבות ברזל (צילום מוחמד עטייה/פלאש 90)
בצל המערכה הכבדה של ישראל ברצועת עזה, הנהלת משרד האוצר קיימה היום (שני) דיון הערכת מצב בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. במהלך הדיון גורמים בכירים באוצר העלו כי צפויות למצב הביטחוני השלכות משמעותיות על המשק. לדבריהם, הערכת ההשפעות נעשית בזהירות ובמקצועיות בשים לב לאי הוודאות הגבוהה השוררת ביחס להתפתחות האירועים ומאפייניהם.
על פי בכירי האוצר, המשרד מפנה את כל מאמציו בשעות האחרונות בתמיכה במאמץ המלחמתי והלאומי, ובכלל זה במתן סיוע ומענה שוטף לצרכים התקציביים של הגופים המבצעיים, על מנת שיוכלו לפעול באופן חלק מבחינה תקציבית במהלך ימי הלחימה. מתן המענה התקציבי הרציף בימי הלחימה מתאפשר, בין היתר, באמצעות הסיוע הניכר שקיבלה ישראל מארה"ב.
 
על פי גורמים באוצר, צה"ל, מערכת הביטחון, המשטרה וכוחות ההצלה קיבלו אור ירוק לפעול בהתאם לצורך המבצעי ובאופן שוטף וללא הגבלות תקציביות. עלויות הלחימה הישירות יתבהרו בהמשך, ויגובש מענה לכך בהתאם לצורך. פיצויים בגין נזקים אזרחיים ישופו מקרן מס רכוש בהתאם. האוצר הודיע הבוקר על הקמת מוקד לניזוקים מפגעי המלחמה באופן ישיר. 
 
כמו כן, בהתאם להנחיית השר ובתיאום עם המנכ"ל שלומי הייזלר והממונה על התקציבים יוגב גרדוס שוריינה מסגרת תקציבית להשלכות האזרחיות הרציפות של הלחימה. משרד האוצר עוקב באופן שוטף אחר הצרכים שעולים ממשרדי הממשלה השונים, ומאפשר את פעילות המעטפת בהתאם לצורך הנדרש. עקב הכניסה הקרקעית של ישראל לעזה, וככל שירבו החזיתות, הצפי הוא להרחבת המסגרת התקציבית.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    קומנדו ישיבה קיבל תקציב כפול שיתפלל להגדלת הכנסות האוצר (ל"ת)
    ילדי המהפיכה 10/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    לצמצם משרדי שרים,ותקציבי דת
    חואן מהדרום 10/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואז לדאוג לאזרחים,אפשר למכור את מטוס כנף ציון,לצמצם תקציבים לישיבות,על כולם לצאת לעבוד,כן לדאוג לקשישים,לסעודים,לחולים,לאוכלוסיה חלשה,
    סגור
  • 2.
    אסון לאומי
    מרים גורצקי 10/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכייה לדורות
    סגור
  • 1.
    השלכות
    נורי 10/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לא נכריע את עזה נביא אותה לריצפה גם ככה לא יהיה פה משק
    סגור