דיגיטל וטק

פגיעה בהייטק ובמחקר: השלכות המלחמה על התעשייה הישראלית

משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה פתח מוקד חירום מיוחד לחברות, מוסדות וארגונים. כנס גדול של חברת אנבידיה שהיה אמור להתקיים בישראל בוטל. בכירים מביעים חשש: "בתקופה של אי ודאות כבדה, היקף ההשקעות ירד ויחסי הסחר הבינ"ל עלולים להיפגע"
מערכת ice |  2
פגיעה בהייטק ובמחקר (צילום פלאש 90/ לירון מולדובן, shutterstock)
למערכה הביטחונית הכבדה שמתנהלת בחזית הדרומית, מצטרפת בשעות האחרונות (שני) גם זו הצפונית, עם הדיווחים על ניסיון החדירה לשטח ישראל מלבנון. המערכה הקשה השביתה הלכה למעשה גופים רבים במשק הישראלי, שמוצאים את עצמם אובדי עצות נוכח היעדרם של עובדים רבים ממקומות העבודה בנסיבות שחלקן מצערות מאוד.
הערב משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה פתח מוקד חירום מיוחד. המשרד יעמיד קו זמין במשך כל שעות היממה וימי השבוע עבור גופי המחקר, חברות, מוסדות וארגונים לשאלות וצרכים נוספים. מספר הטלפון של המוקד הוא 072-3452355. רק לאחרונה הציג השר אופיר אקוניס כי בשנת 2024 המשרד יקדם תוכנית לאומיות בחדשנות, מדע וטכנולוגיה שתכלול תוכנית לאומית לבינה מלאכותית.
  
הבורסה לניירות ערך פתחה אתמול את המסחר. האסטרטג הראשי של פסגות בית השקעות, אורי גרינפלד, התייחס למצב השוק בצל המלחמה. "בתקופה של אי ודאות כבדה כל כך סביר להניח שגם היקף ההשקעות במשק, הן של המגזר הפרטי והן של הציבורי ירד. כמובן, כל ההשפעות רק ילכו ויתחזקו במידה ומספר הגזרות בהן ישראל נמצאת במלחמה יגדל", אמר גרינפלד. "במצב כזה יחסי הסחר עם מדינות אחרות עלולים להיפגע". 
 
בתוך כך, כנס גדול של חברת אנבידיה שהיה אמור להתקיים בישראל במהלך השבוע הבא, ובו היה אמור לקחת חלק מנכ"ל החברה ג'נסן הואנג, בוטל בעקבות אירועי המלחמה. על רקע החשש ממתקפת סייבר, חברת סיינט (Cynet) מציעה לעסקים שימוש ללא תשלום בפתרונות הסייבר שלה במשך שלושה חודשים. השימוש יהיה חופשי וללא צורך בחתימה על מסמך כזה או אחר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חבל. זה דווקא צריך להיות זמן מתאים לטכנולוגיה ומחקר. (ל"ת)
    עמית 10/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אסון לאומי (ל"ת)
    אסון לאומי 10/2023/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור