השוק

יפגע בישראל? שיא של שלוש שנים בגירעון התקציבי של ארה"ב

הממשל האמריקני פרסם אמש שהגירעון הפיסיקאלי של המדינה לשנת 2023 עמד על 1.695 טריליון דולר. מדובר בשיא בגירעון התקציבי של ארה"ב מאז תקופת הקורונה בעקבות הירידה בהכנסות והעלייה בהוצאות. דבר זה עלול לפגוע באפשרות הסיוע לישראל בסך 14 מיליארד דולר
מערכת ice | 
ביקור ג'ו ביידן בישראל (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
הממשל האמריקני פרסם אמש שהגירעון של המדינה בשנת 2023 עמד על 1.695 טריליון דולר. מדובר בעלייה של 23% לעומת השנה שעברה. גירעון זה נוצר עקב העלייה בהוצאות לעומת הירידה בהכנסות. ממשרד האוצר האמריקני נמסר כי מדובר בגירעון הגדול ביותר מאז עידן הקורונה ב-2021 אז עמד על 2.78 טריליון דולר.
נתונים אלה נחשפים בזמן בו הנשיא ג'ו ביידן מבקש מהקונגרס הגדלת הסיוע הביטחוני בסך 100 מיליארד דולר, הכוללים בתוכו 60 מיליארד דולר לאוקראינה ו-14 מיליארד לישראל. עקב הגירעון לביידן לא יהיה קל להוציא סכומים אלו במאבקים הצפויים מול הרפובליקנים בבית הנבחרים. בשנת הכספים האחרונה עלה הגרעון האמריקני לעומת הגירעון בספטמבר אשתקד.

שרת האוצר ג'נט ילן ומנהלת המשרד למנהל ותקציב, שלנדה יאנג, אמרו בהצהרה משותפת: "הירידה בהכנסות הוא גורם משמעותי שתרם לעלייה בגירעון של 2023 והיא מדגישה כמה חשובות הרפורמות אותם רוצה הנשיא לחוקק במערכת המס". יש לציין כי הגירעון יכל להיות גדול יותר אלמלא ביטל בית המשפט את תוכנית מחיקת החוב לסטודנטים בטענה כי היא אינה חוקית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה