השוק

נגיד בנק ישראל: לפתוח את ההסכמים הקואליציוניים למימון המלחמה

נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, אמר במסיבת עיתונאים שקיים לאחר ההחלטה להותיר את הריבית כי לבצע התאמות בתוך התקציב כולל שינוי בהסכמים הקואליציוניים ורק לאחר מיכן יש לפתוח את התקציב
ניצן כהן |  3
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
נגיד בנק ישראל בהתייחסות ראשונה למצב הכלכלי מאז פרצה המלחמה אומר כי יש לבצע שינויים בתוך התקציב לרבות התאמות בהסכמים הקואליציוניים לפני שפותחים את התקציב למימון הוצאות המלחמה.
״בתחום הפיסקלי אנחנו צריכים לספק מערכת תקציבית שתאפשר לקוחות הביטחון לנהל את המערכה. עלינו לדאוג לסיוע למשפחות העוטף ולתמוך באוכלוסיית המילואים. תוכנית הסיוע שהופעלה על ידי הממשלה בשבוע שעבר וכוללת מענקים ישירים מהווה תחילת מענה בכיוון הנכון וצריך לייעל את מערכי הסיוע״ אמר ירון.

״המתווה שקידמנו עם מערכת הבנקאות וכרטיסי האשראי ומה שהבנקים עושים מהווים צעד משלים למדיניות הממשלה. בנוסף ליעדים, המטרה הנוספת היא למתן את ההשפעה המקרו כלכלית של המלחמה.
״צריך להעמיד הלוואות בערבות מדינה כדי לתמוך בעסקים הקטנים בהוצאות הקבועות והוצאות השכר. הממשלה פועלת לייצר מתווה סיוע לעזור במימון הוצאות אלה. חשוב שהמתווה יהיה יעיל ומהיר לצד שמירה על מסגרת פיסקלית אחראית.
״ההתנהלות התקציבית היא חשובה וצריך לייצר את המקורות הנדרשים תחת המסגרת התקציבית לרבות סדרי העדיפויות בהסכמים הקואליציוניים. התאמה כזו רק לאחר מיצוי השינויים בתוך התקציב. זה מסר חשוב לשווקים שיתוך על עלויות מימון סבירות בעת הזו.
״כרגע יש אי וודאות רבה וזו אחת הסיבות שצריך לשמור על חופש בהתאמה התקציבית.
״באשר לשוק הדיור אמר הנגיד כי מדד מחירי הדיור ממשיך להתמתן והמצב הביטחוני הוביל לפגיעה בענף הבניה בשל מחסור בעובדים לצד עזיבה של עובדים. סגירת אתרי הבניה מגבילה את פעילות ענף הבניה. צריך להסיר חסמים להבאת עובדים זרים״ אמר הנגיד.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ליכלך על ישראל בעולם בגלל הרפורמה הבנדם הזה
    אדי 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פשוט לא יאומן איך הוא עדיין נגיד
    סגור
  • 1.
    נגיד שקרן
    עזרא 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 4
    תבקש שהבנקים יתנו את הכסף שגנבו בעזרתך ובעזרת העלאת הריבית שקרן אין לך טיפת בושה הכסף שלנו לא של הבנקים
    סגור
  • צודק!
    משה 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב100%
    סגור