השוק

חברת המד-טק הישראלית קיבלה מיליון דולר - ותפתח "ריאה מלאכותית"

חברת אינספירה תזכה למענק מרשות החדשנות לטובת האצת פיתוח טכנולוגיה לחמצון הדם. טכנולוגיות VORTX עתידה לתת מענה לשוק מחמצני הדם המתכלים בתחום הציוד הרפואי, שהיקפו 4 מיליארד דולר. המנכ"ל דגי בן נון: "מדובר בהבעת אמון במומחיות הטכנולוגית שלנו"
מערכת ice | 
ריאה מלאכותית-אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
חברת המד-טק אינספירה טכנולוגיות (Inspira Technologies), אשר נסחרת בבורסה האמריקנית (נאסד"ק: IINN, IINNW) ומפתחת "ריאה מלאכותית" במטרה להביא לשינוי הפרדיגמה הנהוגה בכשל נשימתי, תקבל מענק מרשות החדשנות הישראלית לטובת תקציב מאושר בהיקף של מיליון דולר להאצת פיתוח טכנולוגיה לחמצון הדם (VORTX).
מטרת הטכנולוגיה להקטין את הסיבוכים הקיימים במחמצנים הקונבנציונליים מבוססי סיבים חלולים, כמו כשל במחמצן, קרישה והמוליזה. ה-VORTX מתוכנן לתת מענה לשוק מחמצני הדם המתכלים בתחום הציוד הרפואי שהיקפו 4 מיליארד דולר, ביניהם מכשירי מעקף לב-ריאה, ECMO ועוד. מנקודת מבט עסקית, היחידה המתכלה של VORTX תוכננה אסטרטגית כדי להציע חלופה חסכונית יותר למחמצנים מבוססי סיבים הזמינים כיום בשוק.
 
"אנו רואים ערך רב בקבלת המענק מרשות החדשנות, מבחינת התמיכה ביכולות החברה להמשיך ולפתח את מוצריה ומהווה הבעת אמון במומחיות הטכנולוגית של החברה, באספקה תפעולית ובמצוינות בביצוע", אומר דגי בן נון, מייסד-שותף ומנכ"ל אינספירה טכנולוגיות.

(צילום: ליאל אנפולסקי)
 
חברת אינספירה טכנולוגיות, חרטה על דגלה לחולל מהפכה בטיפול בכשל נשימתי חריף באמצעות חדשנות. המטרה העיקרית של החברה היא פיתוח טכנולוגיות ומוצרים רפואיים שנועדו למנוע את הצורך בהנשמה מכאנית פולשנית. מוצר הדגל של החברה, ה-INSPIRA ART500, הוא מכשיר שיאפשר טיפול בשלב מוקדם יחסית בחולים עם בעיות נשימתיות, בהליך המתבצע בהכרה מלאה.
 
הטכנולוגיה מתבססת על חמצון ישיר של כמויות קטנות של דם תוך ניטור רמות החמצן בדם (סטורציה) ופרמטרים חשובים נוספים, ובכך מאפשרת למנוע את התדרדרות החולה ואת השימוש במכונות הנשמה. הטכנולוגיה המתקדמת היא בעלת פוטנציאל להפחית את הסיכונים לקרישת דם, המוליזה וזיהומים.
 
הפתרונות פותחו באמצעות שימוש בטכנולוגיות מבוססות נתונים (AI) ויכולות מתקדמות לחמצון ולניטור הדם באופן חוץ גופני בזמן אמת, באופן שיאפשר שיפור משמעותי הן במצב המטופלים והן ביעילות בית החולים. מוצרי החברה לא נוסו או היו בשימוש על בני אדם ולא אושרו לשימוש או לשיווק על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) או כל רשות רגולטורית אחרת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה