השוק

וורן באפט מסתבך: הפר את כללי האתיקה של ברקשייר האת'ווי?

תחקיר חדש שהתבסס על נתוני מס הכנסה של שני העשורים האחרונים שהודלפו, נטען כי וורן באפט, אחד האנשים העשירים בעולם והבעלים של ברקשייר האתווי, הפר את כללי האתיקה שהוא קבע בעצמו וסחר באופן פרטי במניות באותו רבעון לפני שהחברה שבשליטתו קנתה או מכרה את אותן מניות, כאשר על פי הנטען הדבר חזר על עצמו לפחות בשלושה מקרים שונים
מערכת ice | 
וורן באפט (צילום shutterstock, freepik, טוויטר/ AppleInsider)
וורן באפט, הפילנתרופ ואחד מהאנשים העשירים ביותר בעולם, מסתבך. על פי תחקיר שעלה אתמול (חמישי) באתר "פרופבליקה", באפט הפר את כללי האתיקה שהוא קבע בעצמו בחברת ברקשייר האת'ווי שבשליטתו.
על פי תחקיר שנעשה באתר "פרופבליקה", וורן באפט סחר באופן פרטי במניות באותו רבעון לפני שהחברה שבשליטתו קנתה או מכרה את אותן מניות, כאשר על פי הנטען הדבר חזר על עצמו לפחות בשלושה מקרים שונים. התחקיר של "פרופבליקה" נחשף למשעה אחרי שבאתר טענו כי הגיעו לידיים נתוני מס הכנסה של שני העשורים האחרונים, שהודלפו כעת.
 
כידוע, מסחר פרטי של מניות פרטיות  אסור על פי כללי האתיקה של חברת ברקשייר האת'ווי, ולמעשה על פי הנטען באפט עבר על חוקי האתיקה של עצמו. על פי הפרסום נטען כי המניות בהן סחר באפט והחברה שבבעלותו הן - מכירת מניות פרטית ב-20 מיליון דולר של מניית וולס פארגו, ומכירה של 25 מיליון דולר במניות וולמארט. שתי המכירות המדוברות בוצעו בשנת 2009. נוסף על כך נטען כי הייתה עוד מכירת מניות של ומכירה של ג'ונסון אנד ג'ונסון בשווי של 35 מיליון דולר שהתבצעה בשנת 2012.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה