השוק

מהפכת הסיבים: שיא במספר המחוברים וזו החברה הגדולה בישראל

את המהפכה הזו ניתן לזקוף לאחד: שר התקשורת לשעבר יועז הנדל שבשנה אחת דחף למקום בו חלום האינטרנט המהיר הופך למציאות; מערך הסיבים האופטיים הוא מנוע הצמיחה של כל חברות התקשורת והן מסתערות, ועוד איך מסתערות וכן, זו פרטנר שמובילה את הענף
ניצן כהן | 
סיבים אופטיים (צילום shutterstock, vecteezy)
קשה להפריז בחשיבות של מערך הסיבים האופטיים למארג החיים המודרני. אינטרנט בתשתיות סיבים אופטיים הוא למעשה התשתית בה ניתן לעשות כמעט הכל במאה ה-21. כן, קודם אינטרנט מהיר שמאפשר שידור רציף ואיכותי של שידורי טלוויזיה, עובר בשיחות קוליות (שיחות טלפון) איכותיות ועד לחיבור כמעט אינסופי של מוצרים לרשת מה שהופך את ה"אינטרנט של הדברים" ה-IOT למציאות.
בואו נמשיך. חיבור של אינטרנט בתשתיות סיבים יכול להיות עוד שירות לגיקים או לעסקים שרוצים וצריכים סוג כזה של חיבור אבל כשאנחנו מנגישים את השירות הזה לכל בית בישראל וכשירות חלופי מייצרים תשתיות דור 5 בסלולר הרי שכל מכשיר טלפון סלולרי מתקדם יותר או פחות הופך להיות מעצמת מדיה ואם יש לכם ילדים, אתם בטח יודעים על מה אנחנו מדברים.
 
נמשיך. חיבור האינטרנט בסיבים בישראל היה משימה לא פשוטה הוא חייב השקעות אינסופיות בתשתיות ומכאן היה צורך לא מבוטל בהתערבות של הרגולטור ודחף איך נגיד את זה בעדינות, קפא על שמריו עד שהגיע אחד, יועז הנדל שמו שנכנס למשרד התקשורת לשנה או שנתיים ודחף את כל השוק הזה קדימה.
הנדל גילה שחברות התקשורת רוצות את המהפכה הזו ועם דחיפה שלו הן הסתערו ועוד איך הסתערו וגילו את מה שאנשים כמו אבי גבאי (פרטנר)  ודניאל ספיר (סלקום) הבינו ונערכו ומכאן היו הראשונים לנגוס בנתח שוק משמעותי כאן - חיבור אינטרנט בסיבים בכל בית יהיה מרכז הצמיחה והרווח של חברות התקשורת והן לא מתכוונות לעצור ולתת להזדמנות הזו לחלוף.
בזק שהיא חברת התקשורת החשובה אולי בישראל הצטרפה למרוץ הזה באיחור אופנתי אבל כפי שניתן לראות בטבלה בסוף הכתבה היא מצליחה כמו שרק בזק יכולה להציב את התשתיות האיכותיות שלה ולתפוס נתח שוק משמעותי.
אז בואו נסכם לרגע את הדברים. חברה שרוצה להיות עמוק בתוך המודרנה/ הקידמה ובחזית הטכנולוגית חייבת תשתיות מתאימות והאינטרנט בתשתיות הסיבים זה בדיוק זה ובלי להפריז בחשיבות פריסה שלמה של דור 5 בסלולר ישלים את המהפכה.
פרטנר, סלקום, בזק והוט הבינו גם אם באיחור מה (להוציא פרטנר וסלקום) שהתשתיות האלה הן העתיד שלהן והצליחו להביא את הבשורה הזו לכל בית והנה בסוף הרבעון השלישי של השנה, יותר ממיליון בתי אב מחוברים לרשת המתקדמת וזה חתיכת הישג לחברה כמו החברה הישראלית שהקידמה היא מאיץ ומחולל הצמיחה החשוב ביותר שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה