השוק

יועז הנדל: "חייבים לפתור את בעיית המונופולים בתקשורת"

בריאיון ל-ice אומר שר התקשורת יועז הנדל כי הוא רוצה רוגלות במשטרה ולא רוצה אותם אצל כל אחד; באשר לסיקור הפיגוע בתל אביב הוא אומר "היה כשל של המשטרה, אבל גם גופי השידור צריכים צנזורה עצמית; על פרישת סילמן: "אפשר לייצב את הממשלה - אבל זה לא יהיה קל" ועל מצבה של תקווה חדשה: "המבחן יהיה יום הבוחר, אנשים מצביעים למי שעובד עבורם"
ניצן כהן |  5
יועז הנדל (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
שר התקשורת יועז הנדל נמצא במקום הנכון ובזמן הנכון. הוא מצליח להניע תהליכים שהוזנחו עד כדי שהשר לשעבר גלעד ארדן רצה בשנת 2014 לסגור את המשרד ולהחליף אותו ברשות תקשורת. הנדל מצליח להחזיר את משרד התקשורת להיות רלוונטי בתקופה שכל התחום עובר חשבון נפש נוקב.
הנדל, עיתונאי בעברו, מכיר היטב את המתח התמידי בין העיתונאי למושא הסיקור שלו. הוא מכיר היטב את עבודת העיתונאי במהלך פיגוע, את ה-DNA והטמפרמנט העיתונאי. הוא מכיר את הדרישות מהעיתונאי ואת התוצר - הדיווח. ולכן, הציפיה ממנו שיאזן טוב יותר מכולם בין הצרכים הביטחוניים, העבודה העיתונאית והרגישות שמיטלטלת בין השניים.
 
איך אתה רואה את הסיקור של הפיגוע בתל אביב?
"אני מבין היטב את עבודת העיתונאי, אני מבין את התפקיד של העיתונאים ומכיר בחשיבות העבודה הזו. אבל כאן הייתה הפקרות מוחלטת. כשעיתונאי הולך צמוד לכוחות הביטחון ומשבש את הפעילות שלהם, חושף אותם ואת דרכי העבודה שלהם - אני לא יכול לקבל את זה.
"היה כאן גם כשל גם של המשטרה, של המדינה. המשטרה לא ניהלה את האירוע במישור היחסים שבין העיתונות איתה. דווקא כאן ניתן לעשות משהו. אבל אני שמח מאוד שגופי התקשורת עובדים עכשיו על קוד אתי. אני מבין טוב שהייתה כאן תקלה. ועכשיו, אחרי שאמרנו את זה, התקשורת צריכה להבין שיש לה משימה והיא חייבת בהיגיון בריא. היגיון לא היה בסיקור בפיגוע הזה.
"הדבר הטוב ביותר שכולם יעשו היום זו רגולציה עצמית, אני שמח שעכשיו כולם עובדים על קוד אתי, אין לכך תחליף אבל אם זה לא יעזור. נצטרך רגולציה".
בוא נדבר רגע על הפרישה של עידית סילמן ועל המקום שזה הביא אליו את יציבות
"אני אומר את זה באופן חד משמעי: הממשלה צריכה להמשיך. כולם צריכים להבין שחוסר היציבות לא פוגע בתהליכים אלא מסייע להניע תהליכים. אי אפשר אחרת. החלופה לזה היא לשקוע ברחמים עצמיים וזה לא טוב, ובכל מקרה, בחירות לא על סדר היום.
"אני רוצה להדגיש, זה לא בלתי אפשרי שהממשלה תתפרק, אבל נעשה הכל כדי שזה לא יקרה והממשלה תישמר. אפשר לייצב את הממשלה, זה בהחלט אפשרי. זה לא יהיה קל, כי צריך בכל הצבעה לרוץ אחרי כל חבר כנסת פעם מהליכוד ופעם ממפלגה אחרת. אני מבין שזה לא קל, אבל זה בהחלט אפשרי.
"אני רוצה גם שתשים לב לעוד דבר, המושב הקרוב הוא של חודשיים בלבד זה עושה את הכל נסבל יותר ואנחנו נעשה הכל כדי שהממשלה תהיה בו יציבה".
 
איפה אתם בתקווה חדשה עומדים? הסקרים מבחינתכם לא טובים.
"אני למדתי בפוליטיקה שאי אפשר לסמוך על הסקרים עד הסוף. אני לא יודע מה לגבי הסקרים שאתה מדבר עליהם, אבל אני מסתכל על מבחן אחד: מבחן הבוחר, וכאן הסיכויים שלנו טובים יותר. בסוף אנשים מעריכים את מי שעובד עבורם ובאים חשבון עם מי שלא".
חיבורים של תקווה חדשה לגוש ימין שמתנגד לנתניהו, זה אפשרי?
"זה מוקדם לתת תחזיות פוליטיות. זה לא שהמערכת לא שם אבל אנחנו עסוקים כרגע בלייצב את הממשלה ולעשות הכי טוב שאפשר לציבור. כל הדיבורים על הדברים האלה עכשיו, לא נכונים".
- בוא נדבר רגע על פרשת כלכליסט
"באופן עקרוני אני רוצה שיהיו למשטרה רוגלות, אבל כל נושא השימוש בהן צריך להיות בהתאם לחוק. כלומר בהתאם לצווים השיפוטיים. אני שמח שהתחקיר של "כלכליסט" התברר לא נכון, אני שמח שהאשמות נגד המשטרה התבררו כלא מבוססות".
 
ואולי כמו שאנחנו רוצים שלשוטרים יהיו אקדחים, אנחנו לא רוצים אותם אצל כל אחד. אולי התחום הזה, לפחות בחלק האזרחי שלו, צריך לעבור אסדרה?
"באופן עקרוני הנושא הזה חונה אצלי, בשוק הזה יש כבר היום אסדרה דרך בתי המשפט. יש כלים בשוק שלא ניתן לשלוט על הייצור שלהם. תאר לך אדם שיושב בבית וכותב שורות קוד שמאפשרות לו לחדור לטלפונים. זה אסור ולכן יש משטרה.
"נכון, אני לא רוצים שכלים שיש למשטרה יסתובבו ברחוב, וזה כלי שאני לא רוצה בשוק האזרחי בדיוק כמו שאני לא רוצה טנק ברחובות. 
"יחד עם זאת, אנחנו חייבם להכיר במציאות. התוכנות האלה נמצאות בשוק. אם פעם רק חוקרים פרטיים היו יכולים להשיג מכשירי ציטוט קטנים היום כל אחד יכול לקנות בחנויות או באמזון מכשירים מתוחכמים מאוד ויעילים מאוד. אנחנו נמצאים בעידן טכנולוגי וכרגע נושא החדירה לטלפונים פרטיים והאסדרה של זה, יהיה לאסדר שוק שלא קיים.
"אבל בכל מקרה אני שמח שכולם רואים שהמשטרה פעלה על פי החוק. באשר לכל נושא הייצוא, יש אסדרה אבל הכלים האלה לא נמצאים בכל מקום ולכן אסדרה של התחום הזה, בפן האזרחי, היא אסדרה של שוק שלא קיים ובמקום שזה כן קיים - חייבים לעבוד לפי החוק".
בוא נדבר רגע על המשרד, בעוד רואים את השינוי בכל מה שנוגע לפרישה של סיבים, נושא הפרישה של ה-5G קיים רק בשוליים, אם בכלל.
"זה נכון, יש פער עצום בין הפרישה של הסיבים והפרישה של הדור החמישי. אבל אני רוצה שתבין את תכנית העבודה שלי: במקום הראשון הייתה הפרישה של האינטרנט בסיבים ובמקום השני הפרישה של הדור החמישי.
"אני מדבר על 'ג'יגה בקיר' 'וג'יגה באוויר'. בכל הנוגע 'לג'יגה בקיר', היינו בפרישה של 2% במשקי הבית, היום אנחנו ב-52% ועד לסוף השנה 70% ממשקי הבית יחוברו לאינטרנט בסיבים.
"לגבי 'הג'יגה באוויר' צריך להאיץ את הקצב. אבל קודם אני רוצה לחזור לבסיס הקליטה הסלולארית. היום יש יותר מידי כיסים שאין בהם קליטה סלולארית בדור הרביעי ואפילו בכלל. אני רוצה להעלות את פרישת הסלולר מרמה רגולטורית של 75% מישראל לרמה של 95% ואז להאיץ את הפרישה של הדור החמישי".
מתי זה יקרה?
"זו משימה משמעותית שלי ומיד כשנשלים את הפרישה של הסיבים נעבור לחברות הסלולר. ברגע שאנחנו משלימים למעשה את 'הג'יגה בקיר', אנחנו עוברים 'לג'יגה באוויר'. זו התחנה הבאה".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הנדל אים תיזגור את כול האולפנים כחרום תהייה מלך העם,
    שלמה 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האוייב של המדינה באמת , הם ארגון הפשע תקשורת מדינה לבד , במדינה מתוקנת לוקחים לקומץ מהתקשורת את המפתחות , ופותחים תחנת שידור אחד , ותחנת עיתון אחד , וכול הדיאלוגיות יהיו במטרייה אחד , בפיקוח מלא של בטחון המדינה , לא שואלים את התאגידים והעשירים והפלצפנים על חופש ביטוי בתחת ,
    סגור
  • 4.
    התקשורת שלנו מושחתת בחלקה וגם לא מקצועית
    עירית 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיתונאים נאמנים יותר למי שמשלם להם משכורת מאשר לציבור. נוח להם לא לשאול שאלות קשות. לא כולם אבל חלקם. ויש גם את הפן המקצועי. לא משהו. הרבה ראיונות צהובים ולטטנים במקום עיניינים. כנראה עניין של להרוויח ריטינג. לגבי סיקור הפיגועים: דיי כבר! קצת איפוק. קצת כבוד. אנחנו הצופים צריכים להיות מדווחים לא מופעלי חרדה. מי שיש לו שכל צריך לסגור את הטלויזיה ואת הפה של הכתבים
    סגור
  • 3.
    נהדר, אבל להיות חכמים ולפרוס את האנטנות החלופיות בד בבד
    שימי 04/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובאותה שנייה בדיוק. לא רק שיש חורי כיסוי קליטה בדור הרביעי, אלא גם בשלישי. כ-ל הזמן לכאורה יש כיסוי, אבל בשנייה שמתקבלת שיחה ישר עוברים לדור השני... לא מדבר בכלל על אינטרנט בקילובייטים בודדים. יש הרבה זמן כדי להגיע לפלופ הדור החמישי הזה...
    סגור
  • 2.
    מי?
    יועז 04/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יועז ?
    סגור
  • 1.
    אחד השרים האיכותיים וישרים בממשלה ,תתמרכז קצת תהייה 10 (ל"ת)
    דוד 04/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור