השוק

דרמה בפרשת חנן מור: בנק לאומי הגיש בקשה לכינוס נכסים בשדה דב

לאומי החליט לא להמתין לנושים האחרים ולבקש מבית המשפט לפעול למימוש הנכסים: "גם כשהתחוור מצבה העגום של הקבוצה והיעדר יכולת לקדם את פרויקט שדה דב, בחרה הנהלת הקבוצה לטמון את ראשה בחול"
מערכת ice |  1
חנן מור (צילום אייל טואג, פלאש 90/ מרים אלסטר, Pixabay)
בנק לאומי הגיש היום (שלישי) בקשה לכינוס הנכסים של חנן מור בשדה דב. בלאומי החליטו לא להמתין לשותפיהם להלוואה בסך 1.2 מיליארד שקל לפרויקט - בנק דיסקונט, מיטב והפניקס - לשם רכישת הקרקע לפני כשנתיים.
לחנן מור חובות בסך 2.7 מיליארד שקל, 1.3 מיליארד מתוכם בשל הפרויקט בשדה דוב, כפי שנחשף אתמול בבקשה שהגיש מור לעיכוב הליכים, שנדחתה. מור לא עמד בתשלום ריבית של 28 מיליון שקל לנושיו לפני 3 ימים, והחברה הפכה לחדלת פירעון.

בבקשה כתבו נציגי לאומי עו"ד אורי גאון ויניב אזרן: "חרף פניות ברורות שהופנו לחברה מצד בנק לאומי עוד מתחילת שנה זו, משהתחוור מצבה העגום של הקבוצה והיעדר כל יכולת של החברה לקדם את ביצוע פרויקט שדה דב, כפי שתוכנן על ידה (שהסתבר בדיעבד כי גדול עליה בכמה מידות מבחינות שונות), בחרה הנהלת הקבוצה לטמון את ראשה בחול.
"לאומי איננו יכול ואיננו נכון לכך שהחברה ומר מור, בצר להם, ביודעם ובהבינם היטב, כי הרוביקון נחצה וגורלה של החברה נקבע ונחרץ, ימשיכו 'להמר' גם על האשראי האדיר שהמלווים העמידו לחברה, מתוך תקוות שווא שלמרות היעדר היכולת לשרת את החוב, יקרה בעתיד נס כלשהו שיאפשר לחברה ולמור להחזיר את ההשקעה שהשקיעו בחברה.
"הדברים האמורים לעיל נכונים ויפים מכוח קל וחומר, שעה שבמהלך השנה האחרונה, מר חנן מור שהוא הרוח החיה מאחורי הקבוצה והחברה, כשל פעם אחר פעם בסגירת עסקאות מכר בחברות הנמנות עם קבוצת חנן מור, ואשר היו יכולות להקל על המחנק התזרימי של הקבוצה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חנן מור ייצא מזה כמו גדול.
    שימי 11/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פוטנציאל לעשות מאות אחוזים על הכסף
    סגור