השוק

בנק ישראל: היקף התשלומים שנדחו באוקטובר - 2.7 מיליארד שקל

על רקע המתווה שפרסם הנגיד ירון, המפקח על הבנקים חשף כי במהלך החודש הראשון למלחמה בעזה נדחו כ-117 אלף הלוואות במערכת הבנקאית. מרבית הסכומים נועדו עבור משקי בית: משכנתאות ואשראי צרכני. דניאל חחיאשווילי: "חשוב להדגיש לציבור את המשמעות, ושלווים יעשו זאת רק אם זקוקים לכך" 
מערכת ice |  1
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, pexels)
בצל הארכת כהונתו של נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, הפיקוח על הבנקים חשף אמש (רביעי) את היקף דחיות התשלומים מאז החלה המלחמה בעזה ועד לתום חודש אוקטובר. "מאז פרסום מתווה הדחיות ראינו עניין רב בקרב הלקוחות", מציין המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי.  "ניכר כי הצעד מסייע לאלו שזקוקים לכך לצלוח תקופה מאתגרת זו".
"לשמחתי המערכת הבנקאית הרחיבה חלק מתנאי המתווה ללקוחותיה, ונכון שתמשיך לבחון כיצד להוסיף לסייע", מוסיף חחיאשוילי. "חשוב להדגיש לציבור את משמעות דחיית תשלומי ההלוואות ושלווים יעשו זאת רק אם הם אכן זקוקים לכך". הפיקוח על הבנקים חשף נתונים על היקף דחיות התשלומים שבוצעו במהלך שלושת השבועות הראשונים למלחמה, לאחר עבודת ניתוח וטיוב של הנתונים שהתקבלו לאוקטובר.
בנק ישראל יפרסם את נתוני הדחיות מידי חודש, והמידע המפורסם לציבור בנושא יורחב בהתאם להתפתחויות. במהלך חודש אוקטובר נדחו כ-117 אלף הלוואות במערכת הבנקאית, מרביתן למשקי בית (משכנתאות ואשראי צרכני). סך התשלומים שנדחו עומד על כ-2.7 מיליארדי שקל, מרביתם במגזר העסקי. יתרת ההלוואות בגינה בוצעה דחיה עומדת על כ-36 מיליארדי שקל.

"ניכר כי הצעד מסייע לאלו שזקוקים לכך, לצלוח תקופה מאתגרת זו", המפקח על הבנקים דני חחיאשווילי (צילום: דוברות בנק ישראל)
מנתונים ראשוניים שהתקבלו במהלך חודש נובמבר עולה, כי כשליש מההלוואות שנדחו ממועד כניסת מתווה בנק ישראל לתוקף, משתייכות לאוכלוסיית ה"מעגל ראשון" שנפגעה באופן ישיר מנזקי המלחמה. מדובר באוכלוסייה שמתגוררת או בעלת עסק שנמצא בטווח של עד 30 ק"מ מרצועת עזה; אוכלוסייה שפונתה מביתה על ידי גורם מדינתי רשמי נכון לתאריך ה-7 בנובמבר והמתגוררת באחד הישובים המופיעים באתר בנק ישראל; משרתי המילואים ומגויסי צו 8; ואוכלוסייה בעלת קרבה ראשונה להרוגים, חטופים או לנעדרים.

התפלגות תקופת הדחיה באחוזים: עד 3 חודשים, 3-6 חודשים, מעל 6 חודשים (צילום: בנק ישראל)
עיקר הדחיות במעגל הראשון הן במשכנתאות ובאשראי צרכני. הדיווח הראשוני הצריך עבודת איסוף, טיוב וניתוח.​ מאז פרוץ המלחמה, הבנקים וחברות כרטיסי האשראי נקטו בצעדי סיוע ללקוחותיהם, בין השאר בנושא דחיית תשלומי הלוואות. בנוסף, פעל הפיקוח על הבנקים כדי לגבש מתווה רוחבי להקלה על נטל האשראי והעמלות למשקי הבית ולעסקים, שאומץ על ידי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי. המתווה  פורסם בתאריך ה-15 באוקטובר ומאז הורחב גם לתושבי יישובי הצפון. תנאיו המלאים והמפורטים נמצאים באתר בנק ישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הנ דוגא אחת לאיך הרס הנגיד את כלכלת ישראל
    שפה נקייה 11/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנה דוגמא אחת לאיך הרס הנגיד את כלכלת ישראל. קבלן בשם חנן מור רכש את שדה דב במימון של ריבית של 0.1% בתוך שנה אחת הנגיד העלה ל 4.75% (שזו העלאה של 4,650%!!). חנן מור נאלץ להחזיר עכשיו לפי פריים+1 שלקח: 100 מיליון שקל בשנה!! כמובן שאין מאיפה להחזיר והוא קרס. ואם אתם לא חושבים שזה ישפיע עליכם, תחשבו שוב. מי שהלווה לו את הכסף פועלים לאומי מזרחי מיטב- הכל יילקח ממכם שוב. כלומר שוד כפול הראשון ע"י הנגיד השני יהיה ע"י הבנקים שלעולם לא מפסידים כסף. חייבים להוריד מיד את הריבית אחרת הכל יקרוס עוד!
    סגור