השוק

המשק חוזר לשגרה? התאוששות בהרגלי הקניות של הישראלים

הנתונים מראים כי היקפי הקניות של הציבור מתחילים לחזור למה לפני תחילת המלחמה. בשבוע החולף, נרשמה התאוששות משמעותית בהיקפי הקניות של הציבור, וההוצאות בכרטיסי אשראי היו נמוכות רק ב-3% מהממוצע השבועי לפני המלחמה
מערכת ice | 
רכישות באשראי (צילום shutterstock)
הציבור בישראל חזר להוציא כסף באשראי, נתוני שירותי הבנק האוטומטיים, מעידים על כך שהוצאות הציבור היו נמוכות רק ב-3.2% מהנתונים של לפני המלחמה. מומחים מסבירים את התופעה בחגי הקניות (הבלאק פריידי וכולי) ובהפסקת האש.
עוד נמצא כי בשבוע החולף (19 עד 25 בנובמבר) חלה עלייה של כ-1.7 מיליארד שקל בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת השבוע שלפניו. יש לציין כי עוד מוקדם להכריז כי מדובר בתחילתה של מגמה חיובית, אך אין ספק כי הנתונים מעודדים.
נרשמה עלייה של 18% בהוצאות על הלבשה והנעלה, לצד עלייה של 10% בהוצאות על מוצרי חשמל ואלקטרוניקה. בשב"א (שירותי הבנק האוטומטיים) מציינים את השבוע המשופר של עסקי ההסעדה, עם ירידה של כ-13% לעומת ירידה של כ-25% בשבוע שקדם לו.
הפעילות המוגברת נרשמה הן בקניונים והן באונליין. ההוצאות על קניות אונליין בשבוע שעבר הסתכמו ב-4.3% פחות מהממוצע שלפני המלחמה בהשוואה לירידה של יותר מ-20% בשלושת השבועות הראשונים של נובמבר.
באופן טבעי, לא כל הענפים נהנו באותה מידה מעלייה בהוצאות. ענף הבידור והפנאי, למשל, סיכם גם את השבוע החולף עם ירידה של כ-30%. ואולם גם במקרה זה ניכרת התאוששות עקבית, לאחר שבשבוע הראשון למלחמה חלה ירידה של 68.5%. סך ההוצאות בשבוע החולף הגיעו לכ-8.8 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-9.1 מיליארד שקל בשבוע ממוצע בינואר עד ספטמבר 2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה