השוק

עובדי אמזון זועמים: בזמן הבלאק פריידי שביתות והפגנות ברחבי אירופה

בזמן הבלאק פריידי, עובדי אמזון, ברחבי אירופה שובתים: ארגוני העובדים בגרמניה, צרפת, אנגליה וספרד פתחו ביום שישי האחרון, בגל שביתות והפגנות. במקביל אמזון, ממזערת וטוענת כי פעילות החברה כלל לא נפגעה 
מערכת ice | 
אמזון (צילום shutterstock)
עובדי ענקית הקמעונאות אמזון, פתחו ביום שישי האחרון, במהלך הבלאק פריידי, בשביתות והפגנות ענק ברחבי אירופה נגד נוהלי העבודה של ענקית המסחר המקוון בארה"ב.
האיגוד הגלובלי UNI (המייצג יותר מ-20 מיליון עובדים בסקטור השירותים ב-150 מדינות בעולם), שיצא בקמפיין "Make Amazon Pay", הודיע כי שביתות והפגנות יתקיימו ביותר מ-30 מדינות החל מיום שישי השחור למחרת חג ההודיה בארה"ב.
בלק פריידיי, שידוע במקור בהמונים שעומדים בתור בחנויות גדולות בארה"ב, עבר יותר ויותר לאינטרנט והפך לגלובלי, ובין השאר מופעל על ידי אמזון, שפרסמה השנה הנחות לחגים בין ה-17 ל-27 בנובמבר.
בגרמניה, השוק השני בגודלו של אמזון לפי מכירות בשנה שעברה, האיגוד המקצועי Verdi העריך, כי כ-2,000 עובדים פתחו בשביתה בשישה מרכזים של אמזון בגרמניה. האיגוד הודיע, כי 500 עובדים פתחו בשביתה במחסן בריינברג, המהווים כמעט 40% מכוח העבודה, וכ-250 עובדים עשו זאת במחסן בלייפציג, המהווים כ-20% מהעובדים שם.
דובר אמזון בגרמניה, ניסה למזער נזקים וטען כי מדובר במספר קטן של עובדים ששובתים וכי לעובדים משולם שכר הוגן, עם שכר התחלתי של יותר מ-14 אירו לשעה. כמו כן, לדבריו, משלוחי ההזמנות של בלק פריידיי יישלחו בצורה אמינה ובזמן.
באנגליה, שבתו ביום שישי האחרון יותר מ-200 עובדים במחסן של אמזון בקובנטרי כחלק ממחלוקת ממושכת על שכר ועל תנאי עבודה משופרים. העובדים דורשים העלאת שכר 18.69 דולר לשעה.
דובר אמזון בבריטניה אמר, שהשכר ההתחלתי המינימלי הוא בין 11.80 ל-13 ליש"ט לשעה, תלוי במיקום, והוא יעלה ל-12.30 עד 13 ליש"ט לשעה מאפריל 2024. אמזון אמרה שהשביתה לא תגרום לתקלות.
באיטליה, האיגוד המקצועי CGIL הודיע, כי יותר מ-60% מהעובדים במחסן אמזון בקסטל סן ג'ובאני שובתים, בעוד אמזון אמרה שיותר מ-86% מהעובדים שם הגיעו לעבודה ולא הייתה השפעה על הפעילות.
איגוד CCOO הספרדי קרא לעובדי המחסנים והמשלוחים של אמזון לשבות למשך שעה אחת בכל משמרת ב"סייבר מאנדיי" בשבוע הבא. בצרפת, הודבקו על לוקרים לחבילות של אמזון הממוקמים בתחנות רכבת, בחניונים של סופרמרקטים ובפינות רחוב, ומשמשים לקוחות רבים לקבלת הזמנות פוסטרים ומדבקות מחאה, לפי ארגון האנטי-גלובליזציה Attac, שתכנן את המחאה. ארגון זה, המכנה את בלק פריידיי "חגיגה של ייצור יתר וצריכת יתר", אמר, כי 40 לוקרים ברחבי המדינה "טופלו", אבל אמזון אמרה שכל הלוקרים שלה בצרפת נשארו נגישים.
למרות שיריבות של אמזון כמו שיין וטמו חוו צמיחה מהירה באירופה, אמזון גם היא פופולרית באירופה, עם 146 מיליון משתמשים פעילים באירופה באוקטובר, לעומת 64 מיליון בשיין ו-51 מיליון טמו, לפי אתר data.ai.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה