השוק

ביהמ"ש אישר: צו עיכוב הליכים ל-30 יום לקבוצת חנן מור

בית המשפט המחוזי בת"א אישר עיכוב הליכים לכל החברות בקבוצת חנן מור, לאחר שצברה חובות בהיקף כ-2.7 מיליארד שקל לבנק לאומי, דיסקונט, הפועלים, הפניקס ומיטב
מערכת ice |  1
חנן מור (צילום אייל טואג, פלאש 90/ גילי יערי)
שופט בית המשפט המחוזי בת"א חגי ברנר אישר היום (שלישי) לתת צו עיכוב הליכים לקבוצת חנן מור אחזקות, לתקופה בת 30 יום. ההחלטה התקבלה לאחר שסורבה בקשת הקבוצה לקבל צו הגנה מפני נושים. ביהמ"ש הורה לכל הנושים להסכים על מנהל הסדר, אחרת יקבע הוא את זהותו.
לקבוצת חנן מור חובות בסך 2.7 מיליארד שקל, 1.3 מיליארד מתוכם בשל הפרויקט בשדה דב. הקבוצה לא עמדה בתשלום ריבית של 28 מיליון שקל לנושים בשבוע שעבר, והפכה לחדלת פירעון.
בית המשפט החליט בנוסף לדחות את התנגדות מחזיקי האג"ח של החברה, כך שלא יוכלו לממש בשלב זה את הנכסים המשועבדים להם. "נראה כי שווי הנכסים המשועבדים לטובתם של מחזיקי האג"ח עולה באופן מובהק על גובה החוב כלפיהם", נכתב בהחלטה.
את החלטתו נימק השופט בין היתר בשל "חשש מפני תגובת שרשרת והשמדת ערך קולוסאלית שיספגו הנושים של כלל חברות הקבוצה, במקרה של הפלת אבן דומינו אחת או שתיים מכלל האבנים של נכסי הקבוצה".
לשם רכישת הקרקע בשדה דב קיבלה קבוצת מור הלוואה בסך 1.5 מיליארד שקל מקונסורציום הכולל את בנק לאומי, בנק דיסקונט, הפניקס, מיטב ובנק הפועלים. השבוע הסכים קונסורציום הנושים על תקופת שיקום במהלכה יעמוד דודו זבידה בראש הקבוצה במקומו של חנן מור, במטרה לסייע לנושים ולרוכשי הדירות.
קבוצת מור נדל"ן מסרה בתגובה: "החברה נמצאת בפעילות מלאה, בכפוף לכוח אדם חסר בשל גיוס למילואים, כפי שקורה בכלל המשק. הפרויקטים זוכים ללווי בנקאי ומתנהלים כסדרם והחברה מספקת מענה מלא לכלל לקוחותיה, ותמשיך בכך. נדגיש כי כלל הפרויקטים ממשיכים בתהליכי בנייה עד לאכלוסם ומערך השירות ממשיך כרגיל ללוות את הלקוחות כולל בפרויקטים שכבר נמסרו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם אני רוצה
    יעקב ל 11/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני רוצה
    סגור