השוק

עסקת ישראכרט-הראל עוברת עוד שלב: אישור רגולטורי שני התקבל

אחרי שבנק ישראל אישר את העסקה, הודיע הממונה על שוק ההון שגם הוא מאשר אותה ובכך התקבל אישור שני מתוך שלושה לעסקת הענק
ניצן כהן |  1
רן עוז מנכ"ל ישראכרט (צילום פזית עוז, pixabay)
עסקת הענק בין ישראכרט להראל עוברת שלב, זאת לאחר שהבוקר (ראשון) הודיע הממונה על שוק ההון והביטוח שהוא מאשר את העסקה מה שמקרב את הצדדים להשלמתה.
כדי להשלים את העסקה צריכים להתקבל שלושה אישורים רגולטוריים: של בנק ישראל, הממונה על הביטוח ורשות התחרות. בנק ישראל והפיקוח על הביטוח אישרו אותה וכעת ממתינים לרשות התחרות.
 
נזכיר כי הראל התמודדה מול מנורה על רכישת ישראכרט במתווה שכלל את רכישת מלוא מניות החברה בתמורה לכ-3 מיליארד שקל. מנורה אגב, הציעה לרכוש רק את גרעין השליטה ולהשאיר את ישראכרט ציבורית.
רכישת חברת כרטיסי אשראי על ידי חברת ביטוח היא חלק מהתפתחות מעניינת של שוק האשראי הצרכני מאחר וחברות הביטוח מלאות בכסף וחברות כרטיסי האשראי מחזיקות בנגישות גבוהה מאוד למשקי הבית.
באופן מוזר למדי רשות התחרות ביקשה הבהרות על יכולת מכירת פוליסות ביטוח על ידי ישראכרט וזאת למרות שהחברה מחזיקה בנתח שוק זעיר על לא קיים בתחום הזה אבל בכל זאת היא מחזיקה בנגישות למשקי הבית ולכן בתרחיש קיצון אולי הראל תמנע ממתחרות להגיע ללקוחות ישראכרט, תרחיש מוזר קצת אבל זה מה שיש. כך או אחרת, היום התקבל האישור הרגולטורי המשמעותי השני להשלמת העסקה
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עד מתי יתעללו הרגולטורים והבירוקרטיה
    יעקב 12/2023/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במגינה הזו בכל יוזמה עיסקית? למה אישור בניה צריך לקחת 10 שנים?למה בשביל להזיז נייר ממגירה למגירה צריך 3 פקידים? שימו מגבלה או שתיים שתבטיח את מה שחשוב וזהו.שחררו.
    סגור