השוק

אסטרטג השווקים של הפועלים: כדאי לצמצם חשיפה לאג"ח בישראל

מודי שפריר אומר בתגובה ראשונה להורדת דירוג החוב של ישראל כי אמנם זו הייתה הנחת היסוד של הבנק, אבל הורדת תחזית הדירוג היא הפתעה לא טובה; תגובת שר האוצר מייצרת המלצה לצמצם חשיפה לאג"ח
ניצן כהן | 
מודי שפריר (צילום אילן בשור, shutterstock)
הורדת דירוג האשראי של ישראל הייתה איך שהוא מגולמת בשווקים, אבל הורדת תחזית הדירוג לשלילית, כלומר לנקודה בה עלול הדירוג לרדת שוב, תפסה את כולם לא מוכנים ואם היינו צריכים לעכל את זה הרי שבאו התגובות של נתניהו וסמוטריץ' והפכו את הכל לבעייתי עוד יותר.
מודי שפריר, אסטרטג השווקים של בנק הפועלים, מנסה להסביר את הדברים ולגזור מהם  המלצות השקעה ללקוחות חדר המסחר של הבנק, והשורה התחתונה שלו היא לנצל את הירידה בפרמיית הסיכון, כפי שנרשמה בשבוע שעבר כשעוד היו תקוות לעסקה שתביא לשחרור החטופים, ולצמצם חשיפה לאג"ח ישראלי. במקביל, הוא אומר, כדאי לחשוב על הגדלת החשיפה לאג"ח ממשלתי אמריקאי.

"מחד, הורדת הדירוג והתחזית לא היו צפויות להשפיע, לכשעצמן, באופן דרמטי, היות ומיד עם פרוץ המלחמה השווקים החלו לתמחר את ישראל כמדינה בדירוג BBB) BBB פלוס נכון ליום שישי האחרון). הצבת דירוג האשראי בתחזית 'שלילית' אמנם חמורה יותר מהערכתנו כי דירוג האשראי של ישראל ירד בנוץ' אחד (עם תחזית 'יציבה') אך, הורדת התחזית הגיונית, על רקע החשש הקיים בקרב המשקיעים ממלחמה משמעותית יותר עם חיזבאללה" אומר שפריר.
"עם זאת, קיים בהחלט חשש מתגובה שלילית יותר של השווקים לתגובות בכירים בממשלה, אשר תקפו את החלטת Moody's כנגועה במניעים פוליטיים (נזכיר כי קיים סיכוי גבוה לכך שגם Fitch תוריד בקרוב את הדירוג), בהקשר לכך, גובר החשש כי השווקים עשויים לדרוש עתה פרמיית סיכון גבוהה יותר מנכסים מקומיים, בשל חששותיהם כי הממשלה לא תיישם את הצעדים הנדרשים לצורך שמירה והעלאה מחודשת של דירוג האשראי בעתיד".
בשורה התחתונה, אומר שפריר, "ההסתברות להסכם מיידי להשבת החטופים (אם כי המו"מ נמשך) אנו ממליצים לנצל את הירידה החדה בפרמיית הסיכון שנרשמה בשבוע שעבר בשוק האג"ח המקומי על מנת לצמצם מחדש את החשיפה לשוק האג"ח בישראל (ולהגדיל, מנגד, את החשיפה ל-Treasuries) בנוסף, אנו נותרים בהמלצתנו לקניית אופציות USD/ILS 'Call וכן לתת עדיפות בטווחים הבינוניים-ארוכים להחזקת האפיק הצמוד על פני השקלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה