רכילות עסקית

כמה שווה דניאל עמית? זה הסכום שהיא מרוויחה מהפעילות באינסטגרם

היא התחילה מסטורי על אוכל והפכה למותג שמגלגל מאות אלפי שקלים בחודש, עם קמפיינים נחשקים, אולמות אירועים וזוגיות מסקרנת שתפסה כותרות. כמה באמת שווה דניאל עמית?

מערכת ice | 
דניאל עמית (צילום ספיר קוסה)
דניאל עמית, ילידת ראשון לציון ותושבת תל אביב כיום, היא אחת ממשפיעניות הרשת הבולטות בישראל. את דרכה החלה מתוך אהבה פשוטה לאוכל – עוד כילדה, נהגה לשאול מה יש לכל אחד בכריך, ובארוחות שישי התעניינה קודם כול במה שיוגש לצלחת. את החשבון באינסטגרם פתחה לאחר שחזרה מטיול בדרום אמריקה, אז רק ככלי לעריכת תמונות, אך מהר מאוד הבינה את הפוטנציאל של הרשת – ובמיוחד את הכוח שלה.
לאחר שירות צבאי ולימודי תקשורת, עמית ניסתה להשתלב במשרד פרסום, אך "הרגישה חנוקה". הפריצה המשמעותית שלה התרחשה כששיתפה מתכון לפסטה בסיר אחד,  שהפך לוויראלי והבהיר לה שתחום האוכל, ההומור והאותנטיות יכולים להפוך לעסק לכל דבר. הסגנון שלה – פשוט, טעים, ויזואלי ומלא בטקסטים ישירים. צעד זה הפך אותה לאושיה אהובה גם בלי תעודה פורמלית של שפית.
בריאיון משנת 2020 סיפרה עמית כי אין לה סוכן, והיא זו שתופרת את כל הקמפיינים, ההתקשרויות והניהול מאחורי הקלעים: "כולם בשוק שאין לי סוכן, אני בסוף תופרת את הכול לבד הכי טוב", אמרה אז. עם זאת, נכון להיום (יוני 2025), היא כבר מיוצגת על ידי סוכנת ומנהלת צוות קבוע שכולל גם אנשי כספים ואדמיניסטרציה.
החשבון שלה באינסטגרם מונה כיום 431 אלף עוקבים – נתון שמציב אותה בין עשר המשפיעניות הגדולות בישראל. כל סטורי שלה זוכה לפי הערכות לכ־80 עד 120 אלף צפיות – רייטינג שגבוה לא פעם מזה של תוכניות בישול בטלוויזיה.
בריאיון שפורסם בשנת 2023 סיפרה עמית כי היא עובדת עם שורת מותגים קבועים, בהם "גד", "אסתי לאודר" ורשת "חצי חינם", עמה היא עובדת במודל של ריטיינר – תשלום חודשי קבוע עבור פרסום. כמעט כל תוכן שהיא מעלה באינסטגרם כולל אלמנט פרסומי, אך הקהל שלה לא רק שאינו מוחה – אלא גם קונה.
לשאלה אם יקר לפרסם אצלה, השיבה: "אני לא יודעת אם לקרוא לזה יקר, אני אגיד שזה מאוד משתלם. כן. חד משמעית. אתה יכול לדבר עם לקוחות שעובדים איתי, נגיד מסעדה שהלכתי אליה – ותוך כדי שאני שם כבר באים ומראים לי את ההזמנות של השולחנות".
כמה זה שווה?
לפי נתוני קבוצת יפעת משנת 2023, עמית נכללת ברשימת המשפיעניות שמרוויחות כ־20,000 ש"ח עבור רצף סטוריז או פעימת פרסום. במקרים מסוימים, מדובר גם ב־25,000 ש"ח לפעימה, תלוי בהיקף הפעילות. משפיעניות בליגה שלה גובות גם עמלות של 5%–10% ממכירות שהושגו דרך פרסום.
בריאיון שפורסם ב־2022 סיפרה קרין גדעון כי משפיעניות כמו עמית עשויות להגיע להכנסות של מעל 200 אלף ש"ח בחודש. לדבריה, "יש עליהן ממש מלחמה מצד הלקוחות", והביקוש לפרסום דרכן גבוה במיוחד.
לא רק סושיאל – גם נדל"ן
לצד פעילותה הדיגיטלית, לעמית יש גם נכסים פיזיים. היא מחזיקה בבעלותה שני אולמות אירועים בתל אביב – מה שמעיד על גיוון הפעילות העסקית שלה ועל ניהול מותג אישי שמתרחב מעבר לרשתות החברתיות בלבד.
כזכור, עלתה עמית לכותרות בעקבות פוסט אישי שפרסמה, ובו חשפה את הזוגיות החדשה שלה עם אמילי דמארי – שורדת שבי מעזה. הפוסט הגיע זמן קצר לאחר שידור כתבה בחדשות 12 שעסקה בדמארי, וזכה לתהודה רחבה במיוחד: "רציתי שזה יבוא ממני אליכם, כמו שאני רוצה להציג את זה וכמו שאני רוצה לספר את זה", כתבה לעוקביה. החשיפה גררה תגובות אוהדות, שיבחה על הכנות, והציבה את עמית שוב במרכז השיח הציבורי – הפעם בזירה אישית מאוד.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה