רכילות עסקית

עסקת המיליונים: זו ההשקעה החדשה של עומר אדם

חברת P.A.I של הזמר ובני משפחתו תשקיע יחד עם קבוצת אירופה ישראל וקרן ליאן גרופ השוויצרית בקרקע בעפולה באחד השווקים המסקרנים בישראל, מה ההשקעה החדשה של הזמר? 
אביחי דלאל |  2
עומר אדם (צילום דוד כהן פלאש 90)
חברת P.A.I של יניב ועומר אדם, קבוצת אירופה ישראל וקרן ליאן גרופ השוויצרית קנו קרקע בעפולה בסכום המוערך ב-80 מיליון שקל, בה הם מכוונים להשקיע בחוות שרתים תת קרקעית בסכום המוערך במאות מיליוני שקלים. 
קבוצת "אירופה ישראל" פעלה עד כה בחשאיות לצורך קידום הפרוייקט ורכשה את הקרקע שממוקמת בעפולה בסכום מוערך של כ-80 מיליון שקל. הקבוצה תהיה בין הבודדות בישראל שמקימות חוות שרתים תת-קרקעית. כזכור, חוות השרתים בישראל הן שוק שהיצע הקרקעות בו  כמעט אפסי והביקוש שלו עולה, בעיקר מצד ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל ואמזון שזכו לאחרונה במכרז נימבוס הממשלתי להקמת תשתיות אחסון ענן.
כאמור, שוק חוות השרתים בישראל הפך בשנה האחרונה לאחד השווקים הרותחים והוא מושך אליו לא מעט יזמי נדל"ן, החל מקבוצת עזריאלי שבשליטת דנה עזריאלי, דרך מליסרון שבשליטת ליאורה עופר וכלה במשפחת פפושדו. בסוף השבוע האחרון, נחשף  כי קבוצת "אירופה ישראל" החלה בהליכי תכנון של פרויקט להקמת חוות שרתים תת-קרקעית בעפולה באמצעות משרד האדריכלים "ספקטור-עמישר".
לפי ההסכם שנחתם, הקבוצה צפויה להקים חוות שרתים תת-קרקעית בעפולה על פני קרקע ששטחה הכולל הוא 25 דונם. את הקרקע רכשה הקבוצה לפני כחצי שנה עם שותפים נוספים במחיר המוערך בכ-100 מיליון שקל, וזאת לאחר 3 שנים במהלכן קידמה הקבוצה תב"ע על הקרקע עד שלאחרונה קיבלה את האישור לייעד את הקרקע לבניית חוות שרתים. רמת המיגון וההישרדות של החווה החדשה של קבוצת "אירופה ישראל" ושותפיה תזכה לדירוג שהוא בין הגבוהים בעולם (Tier 3) עם הכנה ל-Tier 4.
עכשיו, מתכננת הקבוצה להיכנס לשוק זה ולהקים את החווה הצפונית ביותר בישראל, בעיר עפולה ובמרחק של כ-200 מטר מקו הגז של העיר - נתון שצפוי בעתיד להוריד את עלויות החשמל של החווה, צפי ההשקעה בהקמת הפרויקט מוערך במאות מיליוני שקלים ולפי הערכות תכנון הבנייה ללא עיכובים אמור להתחיל כבר בסוף הרבעון הרביעי של 2021 (עם קבלת ההיתר הסופי) ולארוך בין 4-5 שנים.
"קבוצת אירופה ישראל" שבשליטת האחים מאור ושניר מלול, ביחד עם חברת P.A.I שבשליטת עומר ויניב אדם, העסקאות הבולטות בזרוע הנדל"ן של הקבוצה היא קרקע למגורים ומסחר בבאר יעקב.כמו כן, באחרונה רכשה הקבוצה מחברת "מליסרון" את קניון "מלכת שבא" שבאילת בסכום המוערך בכ-170 מיליון שקל וחתמה על הסכם ארוך תווך להפעלת החוף Beach  MIA שבו הופיעו הזמר עומר אדם והגיפסי קינג. בנוסף, Carpay  שבבעלות משפחת אדם והאחים מלול בשלבי פיתוח מתקדמים של מיזם מהפכני בתחום הרכב ובימים אלה בוחנת החברה הצעות שהתקבלו לשותפות אסטרטגית בתחום המימון והביטוח השקת המערכת מתוכננת בסוף רבעון 2021 .  
השותפה האסטרטגית בחוות השרתים היא קרן ההשקעות הבינלאומית Lian Group. הקרן פיתחה מומחיות בהקמת חוות שרתים, דוגמת זו שהיא צפויה להקים עם השותפים המקומיים אירופה ישראל ו-P.A.I. עד כה השקיעה למעלה מ-50 מיליון דולר בהקמת חוות שרתים בנורבגיה ובקנדה. את הצדדים בעסקה ליווה משרד עורכי-הדין "פרל כהן" באמצעות עורך הדין ברק בינג.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    החזיר לא בוחל בכלום (ל"ת)
    ענת 05/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    מי...?
    מבין 05/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין עיסקה ! כזאת. באילת הרוכש העקירי י.ב.אבא של עומר 15%בקניון. ולדייק רכשו ב67 מ' חצי מהקניון של מליסרון.
    סגור