רכילות עסקית

תיאטרון ערבי יוקם בחיפה, זה הסכום שתשקיע בו הממשלה

עיריית חיפה הגישה את הצעתה למכרז של משרד התרבות והספורט ותתחרה על 11.7 מיליון שקל במימון ממשלתי להקמת תיאטרון ערבי מקצועי עצמאי ויוצר. ומי העמותה השותפה?
אור בוקר |  3
עינת קליש רותם (צילום פלאש 90)
עיריית חיפה פועלת רבות לאחרונה בתחום ההתחדשות העירונית, וכעת נעים לגלות שהיא משלבת את חזונה תוך שימת דגש לפיתוח תחומי התרבות והאמנות בעיר. היום הגישה העירייה רשמית את הצעתה למשרד התרבות והספורט להקמת תיאטרון רפרטוארי יוצר בשפה הערבית, בשותפות עם העמותה הערבית החיפאית לחינוך ספרותי - "סרד". העמותה זכתה בקול קורא אותו פרסמה עיריית חיפה למטרה זו.
משרד התרבות והספורט מקצה לטובת המכרז סכום של עד 3.7 מיליון שקל בשנה הראשונה, ובכל שנה עוקבת במשך 4 שנים נוספות עד 2 מיליון שקל מדי שנה. בשנת הפעילות הראשונה התיאטרון יקיים לפחות שתי הפקות והחל משנת הפעילות השנייה לפחות ארבע הפקות.
 
זאת ועוד, התיאטרון ייתן מענה לכלל האוכלוסייה הערבית בחיפה ויפעל גם במישור הארצי, בהתאם לתוכנית אמנותית עשירה ומגוונת, אותה הגישה העמותה אשר תוביל את התיאטרון.
עינת קליש רותם, ראש עיריית חיפה, בירכה על המהלך ואמרה: "העיר חיפה היא מטרופולין הצפון, וככזו, אשאף שתתחזק ותהפוך לבירת התרבות והאמנות כחלק מהחזון אותו אני מובילה לעשייה וחיזוק הסצנה האמנותית המקומית, ומשיכת אוהבי תרבות באשר הם לעיר".
עוד הוסיפה ראש העיר ואמרה כי "אני מודה לעמותות שניגשו לקול הקורא של העירייה ומברכת את העמותה שנבחרה. כולי תקווה שבקרוב נזכה ליהנות מתיאטרון ערבי אותנטי ויוצר, אשר ייתן במה לתרבות ערבית מקורית ויחזק את החיים המשותפים בעיר חיפה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יורים לעצמנו ברגליים! עוד מימון תיאטרון שיבזה את המדינה (ל"ת)
    . 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שוב הדבילית קאליש
    7890 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הטפשה הזאת הולכת לממן ע"ח הציבור תיאטרון מחבלים כמו אל מידיאן שבזמנו נסגר בגלל הצגות המחבלים נגד קיומה של ישראל. חיפאים איך טעיתם לבחור כלומניקית עלובה תומכת מחבלים שגזאת. את הכסף הזה ראוי לסייע חילדים ממשפחות מצוקה שלא ענשרו ממוסדות החינוך ולא לממן מחבלים כלומניקית עלובה
    סגור
  • 1.
    איזה יופי
    גוליית 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סוף סוף תיאטרון פלסטיני בתוך מדינת ישראל. בטח בפתיחה יזמינו את כל צמרת המחבלים לגזור את הסרט ולהניף את דגל פלסטין.
    סגור