רכילות עסקית

מותג היוקרה האמריקאי טום פורד לקראת מכירה אפשרית?

מותג היוקרה האמריקאי שהוקם על ידי המנהל הקריאטיבי לשעבר של גוצ'י, טום פורד, לפני כמעט שני עשורים, עובד עם קבוצת גולדמן זאקס כדי לבחון מכירה פוטנציאלית בשווי שעשוי להגיע למיליארדי דולרים
מערכת ice | 
המותג טום פורד (צילום אינסטגרם)
האם מותג היוקרה האמריקאי, שהוקם על ידי המנהל הקריאטיבי לשעבר של גוצ'י, טום פורד לפני כמעט 20 שנה, עומד לקראת מכירה? אתר "בלומברג" מדווח כי החברה עובדת מול קבוצת גולדמן זאקס כדי לבחון מכירה פוטנציאלית בשווי שעשוי להגיע למיליארדי דולרים, 
פורד הקים את המותג בשנת 2005 לאחר 15 שנים בגוצ'י. הוא עבר למילאנו ב-1990 כדי לעצב בגדי נשים עבור מותג היוקרה האיטלקי ובשנת 1992 הפך למנהל העיצוב שלו, ואז ב-1994 למנהל הקריאטיבי של גוצ'י, עם אחריות על עיצוב כל קווי המוצרים. הוא הוסיף את התואר המנהל הקריאטיבי של איב סן לורן לאחר שגוצ'י רכשה את החברה בשנת 2000.
 
פורד התפטר מגוצ'י בעקבות רכישה ב-2004 על ידי Pinault Printemps Redoute. בשנת 2005, הוא הציג לראשונה קו משקפיים משלו ושיתף פעולה עם אסתי לאודר כדי ליצור מותג יופי. באפריל 2007, נפתחה חנות הדגל הראשונה שלו בבעלות ישירה בשדרות מדיסון בניו יורק, במקביל להופעת הבכורה של קולקציית בגדי הגברים והאביזרים של טום פורד. בספטמבר 2010, הוא הציג את קולקציית בגדי הנשים שלו על דוגמניות כולל לורן האטון וביונסה נואלס.
פורד היה יו"ר מועצת מעצבי האופנה של אמריקה (CFDA) מ-2019 ועד מאי השנה, והוביל את הקבוצה דרך אתגרי מגיפת קוביד-19. הוצאות צרכנים בעלות הכנסה גבוהה היו בין הקטגוריות הראשונות שהתאוששו לאחר המגיפה, וחזרו לחלוטין עד מרץ 2021 לרמה שהייתה 11% על ההוצאות שלפני המגפה. רכישות היוקרה צפויות לעלות לפחות ב-5% נוספים השנה, לפי חברת הייעוץ ביין.
"כיו"ר ה-CFDA, הייתה לי הזכות לחוות ממקור ראשון את הנחישות והאופטימיות המדהימה שמניעה את התעשייה שלנו", אמר פורד עם התפטרותו. "אני גאה שהצלחתי לתמוך בכישרון המדהים באמת בתעשיית האופנה האמריקאית בשלוש השנים האחרונות, ואני מצפה להמשיך בתפקידי במועצת ה-CFDA."
הוא גם יוצר קולנוע בחברת הפקת סרטים, Fade to Black, שהקים ב-2005. הוא ביים, הפיק ושותף בכתיבת סרטו העלילתי הראשון, "אדם יחיד", בכיכובם של קולין פירת' וג'וליאן מור, ב-2009, וכן "חיות לילה" ב-2016.
 
פורד נולד באוסטין, טקסס, אך בילה את רוב ילדותו בסנטה פה, ניו מקסיקו. הוא עבר לעיר ניו יורק כנער כדי ללמוד אמנות ואדריכלות.
יש כיום 98 חנויות עצמאיות של טום פורד וחנות-אין-חנויות. נשיא ומנכ"ל גוצ'י לשעבר דומניקו דה סול הוא יו"ר החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה