רכילות עסקית

בעלי היאכטות נאנקים בגלל מחיר הסולר, אך "הרציפים מלאים"

מחירי הסולר והדיזל במזרח ארצות הברית התייקרו ביותר מ-2 דולר לגלון, ובעלי היאכטות העשירים נאנקים: "יקר ב-72% יותר להביא את הסירה לניו יורק מפלורידה", כתב אחד, ועם זאת בעלי המזח מדווחים כי "כולם מייללים אבל כל הרציפים עדיין בתפקוד". מילוי הטנק ביאכטה של אברמוביץ', למשל, יעלה כ-1.8 מיליון דולר 
מערכת ice | 
רומן אברמוביץ' (צילום ויקיפדיה/ DCwom)
כן, מילוי מיכל הדלק של המכונית הוא יקר - אבל תארו לעצמכם כמה קשים החיים בימים אלה לבעלי היאכטות.
"פעם זה עלה 2,500 דולר להוציא את הסירה שלי לארוחת צהריים, אבל השנה זה יעלה 5,000 דולר", התלונן בפני הניו יורק פוסט בעל יאכטה שעגן בהמפטונס. 
הוא ציין שבעוד שהקפטן שלו הוא זה שעושה את התדלוק בפועל, הוא עדיין חש את הכאב כשמגיע הזמן לשלם את החשבון: "זה עלה 72% יותר להביא את הסירה לניו יורק השנה מפלורידה", כתב אחר, והבהיר כי הסירה שלו לקחה את הטיול היקר ממרינה אקסקלוסיבית אחת במיאמי לאחרת במונטוק.
העניין הוא מחיר הסולר, שעלה משמעותית מזה של בנזין במהלך משבר האנרגיה של השנה. גלון בנזין עלה השבוע ב-1.03 דולר בממוצע ברחבי הארץ לעומת שנה שעברה. אבל ליטר סולר עלה ביותר מ-1.77 דולר, לפי מינהל המידע האמריקאי לאנרגיה.
הפרמיה הייתה אפילו גבוהה יותר באזור מרכז האוקיינוס ​​האטלנטי - עלתה ביותר מ-2 דולר עד 5.52 דולר לגלון (אזור הכולל את המרינות המפוארות בהמפטונס).
 
בעלי יאכטות מוטרדים במיוחד מהפרמיה שהם משלמים ברציפים המקומיים. מכיוון שיש רק קומץ מקומות לתדלוק בהמפטונס, בעלי הסירות נתונים לחסדי המרינה. בעל סירה אחד מעריך שהם גובים לפחות דולר או שניים נוספים לכל ליטר דיזל. 
מיותר לציין שאין אהדה לתלונות העשירים: "כולם מייללים אבל כל הרציפים עדיין בתפקוד", אמר אחד מבעלי המזח לפוסט, וחזה שאפילו היללנים הגדולים לא צפויים לשנות את התנהגותם.
"אנשים עשירים יכולים להיות מאוד קמצנים עם דברים מסוימים. להוציא אלף דולר על ארוחת צהריים זה לא בעיה, אבל תשלום של כמה מאות דולרים נוספים על דלק יעצבן אותם", אמר בעל המזח.
"יש בחורים ששווים מאות מיליונים שגוזרים קופונים ונותנים אותם לצוות לקניית מצרכים", מוסיף בעל המזח. "זה מבאס, אבל אם אתה מתלונן על מילוי מכונית, זה הכרחי. סירות הן מותרות אז זה קצת שונה."
סירה גדולה בסביבות 70 רגל תשרוף בערך 130 ליטר לשעה רק כדי לשמור על המנועים פועלים. כאשר היאכטה באמת שטה היא תצרוך אפילו יותר.
יאכטת סופר כמו Eclipse - כלי השיט של רומן אברמוביץ' באורך יותר מ-500 רגל - מחזיקה כמיליון ליטר דלק ועולה כ-1.8 מיליון דולר למילוי המיכל שלה, בהתבסס על מחירי הסולר במזרח הים התיכון שבו מוצבת הסירה. טנק מלא יספיק ל"אקליפס" כ-6,000 מיילים ימיים - אורכו של נסיעה הלוך ושוב בין ניו יורק ללונדון.
בעלים אחרים מוסיפים כאשר הם מעמידים את עלות הדיזל בפרספקטיבה, זה לא נראה נורא: "דלק הוא המינימום בעלויות שלי", אמר בעל יאכטה. "צוות ותחזוקה במשרה מלאה הוא 750,000 דולר בשנה... אז כן."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה