רכילות עסקית

יום המעשים הטובים: אלה החברות שעושות טוב כל השנה

התנדבות עם ניצולי שואה, שיעורים פרטיים בתכנות ותרומה לנזקקים: יום המעשים הטובים שחל אתמול הוא זמן טוב לתת תזכורת לחברות יוצאות דופן שעושות טוב כל השנה

מערכת ice | 
יום מעשים טובים (צילום לוגו)
חברות וארגונים בתחומים שונים שמים דגש על נתינה בחזרה לקהילה ובונים תכניות התנדבות שנתיות. כך במקביל לפעילות הציבורית או המסחרית, מתקיים מתן לסביבה ותרומה לקהילה. בתוך קוד התרומה לחברה עומדת מחשבה של אותן חברות על היותן חלק מהסביבה בה הן פועלות וחלק מהקהילה בה הן מתנהלות. הנה מספר חברות שרואות בהתנדבות ערך עליון והתרומה לקהילה היא חלק אינטגרלי מהן.
פירמת עורכי הדין הגלובלית DLA Piper, מקיימת לאורך כל השנה שיתופי פעולה הדוקים, לרבות קידום ילדים ואנשים עם מוגבלויות, חיילים בודדים, נוער בסיכון, קשישים, משפחות שכולות, ניצולי שואה ועוד. לכל הפעילויות הנ"ל הצטרפו בשנה האחרונה מעל ל-30 מלקוחות הפירמה, ביניהם החברות הגדולות במשק, להתנדבות ולעשייה המשמעותית.
ג'רמי לוסטמן, מנהל הפעילות של השלוחה הישראלית של DLA Piper: "במהלך 2022, השקענו כ-45 שעות ומאות אלפי שקלים בפעילויות שוטפות של תרומה לקהילה. אחריות חברתית נמצאת בבסיס הערכים שלנו בפירמה ואנחנו מקפידים לקיים מגוון פעילויות בקהילה לאורך כל השנה. אני נרגש מהמסירות ומהמוטיבציה הגבוהה שבה עובדינו ומגוון לקוחותינו נרתמים לפעילויות ההתנדבות וגאה מאוד בערכיות והתרומה".
 
אחת מפעילויות הדגל של הפירמה הינה ציון חג חנוכה בסימן "שמונה נרות שמונה התנדבויות" בהם עובדי הפירמה מתנדבים בשמונת ימי החנוכה בשמונה מקומות ואירועים שונים ביניהם: ארגון "שמחה לילד", חלוקת סופגניות בבית בתמחוי "מאיר פנים", ארגון קרנבל חנוכה ב"שלווה", חלוקת מתנות חנוכה לנוער בסיכון המטופלים בעמותת "קו לנוער", מתן חסות לנופש באילת לילדים מעמותת " קרן קובי מנדל", הפועלת לרווחת משפחות שכולות, רכישת כסאות ל"יד שרה" ועוד.
במקביל, מדי חודש עובדי החברה נרתמים לסייע בקטיף לטובת חלוקה לנזקקים בשיתוף פעולה עם עמותת "לקט ישראל", ארגון הצלת המזון הלאומי, האחראי לאיסוף וקטיף עודפי מזון איכותיים ומגוונים, וחלוקתם לטובת מאות אלפי נתמכים בכל הארץ.  נוסף על כך, לאחרונה, הפירמה יזמה טורניר כדורסל ראשון מסוגו בישראל בו השתתפו פירמות עורכי הדין הגדולות בארץ בו גייסו כסף לרכישת "אופנולנס" – אופנוע אמבולנס לאיחוד הצלה.
במרכז הפיתוח של SAP בישראל ממנפים את המומחיות, המסוגלות והידע הטכנולוגי של עובדי המרכז לטובת עמותות וארגונים חברתיים לאורך כל השנה. עובדי מרכז הפיתוח מפתחים אפליקציות לעמותות כמו בית איזי שפירא, בית הגלגלים, פורום מיכל סלה ועוד. הודות לשיתוף הפעולה הקרוב והמתמשך, עובדי מרכז הפיתוח יכולים לחבר את המומחיות הטכנולוגית לטובת הצרכים והאתגרים שהעמותות מציפות, מה שמניב תוצאות מרשימות בצורת מענה אמיתי דרך הטכנולוגיה. זאת ועוד, ב-SAP מאמינים כי חינוך הוא המפתח לשינוי. באמצעות מגוון פעילויות עם עמותות שונות, עובדים במרכז הפיתוח יוצרים הזדמנויות לחינוך טכנולוגי ומדעי – שיח ועבודה עם תלמידים, העברת שיעורים פרטיים באנגלית ומתמטיקה, מפגשים עם נערות ללימוד מקצועות מדעיים, קורסי תכנות, תיקון של מחשבים ותרומתם לנזקקים ועוד.
עדי גינגיס, מנהלת אחריות חברתית במרכז הפיתוח של SAP בישראל סיפרה: "התרומה לקהילה היא לחלוטין זכות עבור כל אחד מעובדי החברה. אני נחשפת לקשרים שנוצרו בזכות ההתנדבויות הקבועות, ורואים איך הקשרים שנוצרים והעשייה המשמעותית באמצעות הכישורים הטכנולוגיים של העובדים שלנו, ממש מלווה אותם הביתה. גם הם זוכים ללמוד ולהתפתח מהעשייה, וזה לגמרי WIN-WIN. העובדה שיש לנו כל כך הרבה דרכים לעשות למען הקהילה היא חלק בלתי נפרד מהאחריות החברתית המושרשת ב-DNA של מרכז הפיתוח של SAP בישראל, ובכלל כחלק מהאג'נדה של החברה בעולם".
איך גם החברה שלכם תוכל לעשות טוב מבלי להתאמץ?
יאלה אימפקט היא חברה שמאמינה בקשר בין צמיחה של חברות לרצון שלהן להפוך את העולם לטוב יותר. החברה פיתחה מערכת שמאפשרת לחברות לחבר בין תהליכים עסקיים (לרבות המוצר של החברה, או מאמצי שיווק וכמו גם שיחות מכירה) לבין תרומה לקהילה.
מה זה אומר בפועל?
"אנחנו מחפשים להחליף את מוטיב ההנחות ושוברי המתנה באימפקט. במקום שלקוח יקבל הנחה של 20% על רכישה מסוימת, הוא יקבל את האפשרות לתרום 20% מערך העסקה לעמותה שבאמת מעניינת אותו. חברות שאנחנו עובדים איתן הטמיעו את המוצר שלנו בתהליך המכירות והתוצאות לא מאחרות להגיע. החברות שבחרו להכניס את התרומה לקהילה גם למערך המכירות שלהן רואות עלייה ברכישות. הלקוחות מקבלים ערך מוסף ונהנים מהאפשרות לתת בחזרה לקהילה, ואף לבחור לאן התרומה הזו תלך. למעשה Yala עוזר לארגונים להטמיע את העניין הקהילתי כחלק אינטגרלי מהמוצר שלהם. אני מאמין בראייה כוללת כי ככל שהזמן יעבור יותר ויותר חברות ירצו להפוך את התרומה לקהילה לחלק ממערך השירות שלהן", מספר אמיר ג'בילי, מנכ"ל ומייסד Yala Impact.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה