רכילות עסקית

עצוב: קולנוע לב יקרין את סרטו של הבמאי יהב וינר, שנהרג במלחמה

רשת בתי קולנוע לב תקרין את "הילד" – סרטו הקצר של הבמאי יהב וינר ז"ל, שנרצח במתקפה האכזרית על כפר עזה, כאשר הגן על אשתו, הבמאית והזמרת שי-לי עטרי, וביתם שייה בת החודש

מערכת ice | 
קולנוע (צילום unsplash)
"הילד", סרטו הקצר של וינר, שנהרג כאשר הגן על אשתו וביתו התינוקת בטבח בכפר עזה, מתעד את החיים בעוטף עזה. זהו סרט קצר ואישי הנוגע בחוויה הכואבת של פוסט טראומה בצל החיים בעוטף עזה. אבא ובן ושדות חיטה גדולים הם הגיבורים של הסרט הזה.
הסרט, שאורכו 25 דקות, יוקרן במחיר מיוחד של 20 שקלים לכרטיס. וינר היה בן קיבוץ כפר עזה ויוצר ובמאי צעיר ומבטיח. הוא הספיק להשלים את צילומי סרטו המלא הראשון רגע לפני פרוץ המלחמה. הסרט הוקרן בפסטיבל סרטי הסטודנטים האחרון וזכה בפרס הצילום הטוב ביותר. כל ההכנסות מההקרנות יועברו כתרומה למשפחתו של יהב.  
"הילד", סרט הגמר של וינר בבית הספר "מנשר" - מספר את סיפורם של אבינועם (יורם טולדנו) וברק (נמרוד פלג), אב ובנו מהקיבוץ שליד רצועת עזה, העומדים כל אחד בפני סבב קרב נוסף בדרכו. בעוד אבינועם מתעקש להמשיך בשגרה ובעבודתו בשטח, ברק מתקשה לעצום עיניים ולהמשיך כרגיל. לילה אחד, ברק מגיע לנקודת רתיחה ואבינעם נאלץ לספוג את הלהבות.
 
גיא שני, מנכ"ל רשת בתי קולנוע לב: "בחרנו להנציח את יצירתו של יוצר מוכשר, שנלקח מאיתנו מוקדם כל כך, בדרך שתכבד את זכרו ויצירתו. הסרט, שצולם בכפר עזה, נכתב כמכתב אהבה לקיבוץ שבו גדל, אבל דווקא מתוך התמקדות במציאות הבלתי אפשרית שבחיים בו. יצירה שהרלוונטיות העכשווית שלה והממד הנבואי שבה מצמררים במיוחד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה