אוכל
מהסדרה למציאות במחיר זול: מה חשבנו על הפלאפל החדש שכובש את המרכז?
הפלאפל של מאור זגורי כובש את המרכז - מה עומד מאחורי העסק, איך הגיבההמשפחה על השימוש במתכונים אמיתיים ומה חשבנו על המנה שיצאה מטלוויזיה אל העולם האמיתי?
היום זה יום הפלאפל הבינלאומי. כן יש ממש יום כזה. לכבוד המאורע המרגש והחגיגי, רשת "האק" של מאור זגורי החליטה לפנק את החיילים במנה ללא עלות ואנחנו יצאנו לבדוק - האם הרעש וההייפ שיש סביב הרשת מוצדק.
זגורי הקים את הרשת שלו רק לפני מספר חודשים וכבר שמו הולך לפניו. והאמת? יש סיבה טוב לכך. הכוכב השתמש במתכונים המשפחתיים מבית סבתא, והאותנטיות לגמרי הצליחה לו - קציצות הפלאפל גדולות, רכות ומפנקות אך עם זאת לא ספוגות בשמן. מה שמפתיע במיוחד במנה של זגורי הוא הפסטל המרוקאי במילוי תפוח אדמה - בהחלט תוספת מעניינת ומיוחדת למנה הקלאסית.
.jpeg)
קרדיט: יחצ האק
לכבוד יום הפלאפל תפסנו את מאור לשיחה ושמענו ממנו על העסק ומה שעומד מאחוריו.
איך נולד הרעיון לפתוח פלאפל?
"הרעיון התחיל אצלי ואצל אביחי סער, השותף שלי גם בפלאפל וגם בפרויקטים נוספים שאנחנו עובדים עליהם. ישבנו יום שישי בצהריים בדוכן קטן בנורדאו, איפשהו בין דיזנגוף לבן יהודה בתל אביב, ופתאום אמרתי לו: 'אני כבר הרבה זמן חושב להוציא את המנה מהסדרה אל העולם האמיתי – שאנשים יוכלו ממש לבוא, להזמין ולטעום'.
"הרעיון התחיל אצלי ואצל אביחי סער, השותף שלי גם בפלאפל וגם בפרויקטים נוספים שאנחנו עובדים עליהם. ישבנו יום שישי בצהריים בדוכן קטן בנורדאו, איפשהו בין דיזנגוף לבן יהודה בתל אביב, ופתאום אמרתי לו: 'אני כבר הרבה זמן חושב להוציא את המנה מהסדרה אל העולם האמיתי – שאנשים יוכלו ממש לבוא, להזמין ולטעום'.
זה הזכיר לי מיזם שצמח בארצות הברית בעקבות הסרט פורסט גאמפ מותג שבנה יקום שלם סביב סרט אחד. אמרתי לו: 'תראה, זה התחיל כסרט וזה הפך לעסק אמיתי. למה שלא נעשה את אותו הדבר?'".
מאוד קשה להתפרנס מיצירה ומעולם הבידור. רבים מהאומנים חווים קושי בשנים האחרונות. היה לכך שיקול בפתיחת הרשת?
"קשה להתפרנס מיצירה ועולם הבידור זה נכון והרבה אמנים חווים קושי בשנים האחרונות זה גם נכון, אני חושב שמאז הקורונה בערך כל ישראלי התחיל לחשב את המציאות שלו מחדש, מה הוא רוצה להיות, מה הוא רוצה לעשות. זאת אומרת דברים וחלומות שהיו לי בגיל 20 הם לא אותו דבר היום שאני בן 44.

קרדיט: יחצ האק
השדרגתי עם השנים והחלום לפתוח עסק שיוצא מתוך הסדרה והוא במציאות , שיהיה ברמה גבוהה ושיהיה טעים וכל מה שחלמתי הרי בסוף לפתוח עסק בטח רדת ובטח של אוכל זה גם סוג של הפקה של פרוייקט של חלום".
מה עומד מאחורי המחירים הנוחים? אין חשש להפסד?
"עם ישראל בתקופה מורכבת, אני חושב שכל בן אדם רוצה באמצע היום לאכול משהו טעים ומשביע שיוכל להמריץ אותו להמשך היום, אנחנו גם מתחשבים בתקופה, במיקום וגם באופן יחסי, עסק לא רוצה להפסיד אף פעם אבל גם אסור להרוויח בלי להתחשב בכלל במצב. אז זה חלק מהעניין שתהיה נגישות חברתית וכל אחד יוכל לבוא לאכול".
מה המשפחה אומרת על השימוש במתכונים ביתיים?
זה באמת המתכונים מהבית שלי אבל זה גם המתכונים של נדב (איש עסקים ושותף בעסק) שהוא בעצם השף הראשי של הרשת, אז זה גם מהבית שלו. אני חושב שהמשפחות גאות כמו שהן גאות בסיפורים והדמויות שיצאו מתוך המשפחה לסדרה אז עכשיו הם גאים שזה שוב יוצא מתוך הבית לעסק וכמובן עם התמונה של הסבתא. הם מאוד מאוד מפרגנים ושמחים".
למה דווקא עסק של אוכל?
"אני לא שף ולא גדלתי במטבח, אבל אוכל תמיד היה בשבילי דרך לספר סיפור. זה כלי להעברת חוויה, רגש, זיכרון בדיוק כמו סדרה או שיר. החיבור שלי לאוכל הוא רגשי ויצירתי, לא טכני.
עוד ב-
במובן הזה, לפתוח מקום שמבוסס על מנה מתוך הסדרה הרגיש לי טבעי לקחת רעיון מהסדרה ולהפוך אותו למשהו מוחשי, שאפשר לטעום, להריח, לגעת בו. אני אוהב את המקום שבו אוכל פוגש תרבות, פוגש זיכרון, פוגש סיפור. שם אני מרגיש בבית".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



