בעולם

דרום אפריקה נגד ישראל: "כשתבואו הביתה - נעצור אתכם"

שרת החוץ של המדינה, נאלדי פנדור, הודיעה לאחרונה במהלך כנס של מפלגת השלטון כי הם יעצרו אזרחים אשר משרתים בצה"ל במהלך מלחמת חרבות ברזל. "כבר פרסמנו צווים שמזהירים אזרחים דרום-אפריקנים הנלחמים לצד או במסגרת כוחות צה"ל: אנחנו מוכנים, כשתבואו הביתה – אנחנו נעצור אתכם", אמרה
מערכת ice | 
כוחות צהל בעזה (צילום דובר צהל)
דרום אפריקה ממשיכה במסע ההסתה נגד ישראל, כאשר השבוע שרת החוץ של המדינה, נאלדי פנדור, הודיעה על צעד נוסף בהקשר זה. במהלך כנס של מפלגת השלטון במדינה, פנדור אמרה כי השלטונות "מוכנים לעצור" את אזרחי דרום אפריקה אשר משרתים בצה"ל במהלך מלחמת חרבות ברזל.
פנדור מסרה: "כבר פרסמנו צווים שמזהירים אזרחים דרום-אפריקנים הנלחמים לצד או במסגרת כוחות צה"ל: אנחנו מוכנים, כשתבואו הביתה – אנחנו נעצור אתכם". חשוב לציין כי ההודעה אינה מפתיעה, שכן כבר במהלך דצמבר הממשלה פרסמה אזהרה נגד כל אזרח דרום אפריקה אשר משרת בצה"ל או בארגון הקשור לו, ואמרה כי הם עלולים לעמוד למשפט.
 
ההודעה מגיעה על רקע התביעה שהגישה לבית הדין בהאג, שהאשימה את ישראל בביצוע פשעי מלחמה במהלך הלחימה ברצועת עזה. למרות שדרום אפריקה דרשה לחייב את ישראל להפסיק את הלחימה, בית המשפט פסק כמה צווים שעל ישראל לבצע (סיוע הומניטרי מוגבר, מאמצים להפחתת פגיעה בחפים מפשע), אך לא נענה לבקשה העיקרית שכוללת את סיום המלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה