בעולם

אינטל חוטפת מכה מסין: זו ההחלטה שתביא להפסדי ענק

הנחיות הרכש הממשלתיות המחמירות מבקשות להדוף את מערכת ההפעלה Windows של מיקרוסופט ואת תוכנת מסדי הנתונים מתוצרת חוץ לטובת אפשרויות מקומיות. הוא פועל לצד מסע לוקליזציה מקביל שמתנהל במפעלים בבעלות המדינה. שבבי AMD יוצאים בהדרגה ממחשבים ושרתים ממשלתיים
מערכת ice | 
מיקרוסופט ואינטל (צילום Magma Images, freepik)
סין הציגה קווים מנחים חדשים שקובעים כי המיקרו-מעבדים בארה"ב של אינטל ו-AMD יוסרו ממחשבים ושרתים ממשלתיים, כאשר בייג'ין מגבירה את הקמפיין להחלפת טכנולוגיה זרה בפתרונות תוצרת בית.
הנחיות הרכש הממשלתיות המחמירות מבקשות להדוף את מערכת ההפעלה Windows של מיקרוסופט ואת תוכנת מסדי הנתונים מתוצרת חוץ לטובת אפשרויות מקומיות. הוא פועל לצד מסע לוקליזציה מקביל שמתנהל במפעלים בבעלות המדינה. שבבי AMD יוצאים בהדרגה ממחשבים ושרתים ממשלתיים.
 
כללי הרכישה העדכניים מייצגים את הצעד המשמעותי ביותר של סין עד כה בבניית תחליפים מקומיים לטכנולוגיה זרה והדהוד מהלכים בארה"ב עם התגברות המתיחות בין שתי המדינות. וושינגטון הטילה סנקציות על מספר הולך וגדל של חברות סיניות על רקע ביטחון לאומי, חוקקה כדי לעודד ייצור טכנולוגיה נוספת בארה"ב וחסמה יצוא של שבבים מתקדמים וכלים נלווים לסין.
גורמים רשמיים החלו לעקוב אחר ההנחיות החדשות למחשבים, מחשבים ניידים ושרתים השנה, לאחר שהם נחשפו בקול תרועה רמה על ידי משרד האוצר ומשרד התעשייה וטכנולוגיית המידע ב-26 בדצמבר. הם מצווים על סוכנויות ממשלתיות וארגוני מפלגות מעל רמה מסוימת לכלול קריטריונים המחייבים מעבדים ומערכות הפעלה "בטוחים ואמינים" בעת ביצוע רכישות.
יצרניות המעבדים הסיניות משתמשות בתערובת של ארכיטקטורות שבבים, כולל ה-x86, Arm והן של אינטל, בעוד שמערכות ההפעלה נגזרות מתוכנת לינוקס בקוד פתוח. חידוש הרכש של בייג'ינג הוא חלק מאסטרטגיה לאומית לאוטרקיה טכנולוגית במגזרים הצבאיים, הממשלתיים והמדינה, שהפכה לכינוי שינצ'ואנג או "חדשנות ביישומי IT".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה