דיגיטל וטק

אינטל מרוויחה בגדול: על מה ממשל ביידן מעניק לה 20 מיליארד?

ממשל ביידן יוצא בהשקעה ענק במסגרת חוק השבבים אשר תעניק לאינטל מענקים והלוואות של כ-20 מיליארד דולר לבניית מפעלי ענק ברחבי המדינה. האם זה מה שיעזור לארה"ב לשפר את מעמדה במלחמת השבבים העולמית? כל הפרטים  
עידו מור | 
אינטל (צילום vecteezy ,Magma Images)
ענקית השבבים האמריקאית אינטל, הייתה עד לפני שנתיים החברה המובילה בתחום, אך היא איבדה את הבכורה לאנבידיה, שרק ממשיכה לגדול. כעת, לאחר שורה של ביטולי עסקאות וירידה בשווי המנייה, היא עומדת לקבל ממשל ביידן סכום של כ-20 מיליארד דולר.
מחלקת הסחר של ארה"ב הודיעה אתמול (רביעי), על שורה של מענקים והלוואות בסכום כולל של קרוב ל-20 מיליארד דולר, שתעביר לאינטל על מנת לבנות מפעלי שבבים מתקדמים במדינה.
 
לפי שעה עולה שמתוך הסכום הנ"ל, אינטל עומדת לקבל 8.5 מיליארד דולר במימון ישיר ואת 11 מיליארד הדולר הנוספים היא תקבל בהלוואות. הסכומים ישמשו לסבסוד חלקי של מפעלי הענק שבונה אינטל באריזונה, ניו מקסיקו, אוהיו ואורגון.
מדובר בהוצאה המשמעותית ביותר שממשל ביידן נקט במסגרת חוק השבבים (CHIPS Act), התוכנית שלו להזנקת ייצור השבבים המקומי ומיקום ארה"ב כשחקן משמעותי במלחמת השבבים העולמית. החוק העמיד לרשות הממשל 52.7 מיליארד דולר במענקים במטרה להשקיע בקידום תעשיית השבבים ו-75 מיליארד דולר בהלוואות.
לדברי מממשל ביידן, המענקים וההלוואות שאינטל זוכה להן יתמכו בהשקעות כוללות מצד החברה עצמה בסך 100 מיליארד דולר לאורך חמש השנים הקרובות. המפעלים שתבנה אינטל בארה"ב צפויים לייצר 10 אלף משרות ייצור ו-20 אלף משרות בנייה.
מזכירת הסחר של ארה"ב, ג'ינה ריימונדו, מסרה בהודעה לעיתונות כי: "לאף אחד לא אכפת יותר מהחייאת הייצור האמריקני מאשר לנשיא ביידן . מדובר בתוצאה של שנים של עבודה מצד הנשיא ביידן ומאמצים דו-מפלגתים בקונגרס כדי לייצר את המובילות בתחום השבבים שלה אנו זקוקים כדי להבטיח את הביטחון הכלכלי והלאומי של ארה"ב".
מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, הוסיף: "זהו רגע מעצב בעבור ארה"ב ואינטל, שעובדות ביחד כדי להתניע את הפרק הגדול הבא של חדשנות בתעשיית ייצור השבבים האמריקנית. בינה מלאכותית מזניקה את המהפכה הדיגיטלית וכל דבר דיגיטלי צריך מעבדים. חוק השבבים יסייע להבטיח שאינטל וארה"ב יישארו בחזית עידן ה-AI, בעוד אנו בונים שרשרת אספקת שבבים חסונה ובת-קיימא שתניע את עתיד האומה שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה