דיגיטל וטק

התחרות בשוק השבבים: האם אינטל מסוגלת לעקוף את אנבידיה?

השנה החולפת היציגה תמורות בשוק השבבים העולמי, ענקית הטק אינטל הציגה תמונת מצב מעודדת כשהמנייה שלה רשמה עלייה של 60% ואנבידיה זינקה והגיעה לשווי של 2 טריליון דולר. האם אינטל פספסה את הרכבת או שהיא מסוגלת לחזור לגדולה? כל הפרטים
מערכת ice |  1
אינטל (צילום vecteezy ,Magma Images)
התחרות בשוק השבבים הביא לשינוי גדול במעמדן של החברות הגדולות בתחום. מצד אין ספק שמצבה של מניית ענקית השבבים אינטל, בשנה האחרונה יחסית טוב כשלמרות נפילה של 14% היא התרוממה ב-60%. מנגד, אם משווים את התוצאות הללו לאלו של המתחרה אנבידיה, אז תמונת המצב משתנה. בשנה החולפת היא זינקה ביותר מפי 3 והיא גדולה יותר מפי 10 מאינטל כשנכון לעכשיו, היא שווה 2 טריליון דולר בעוד אינטל שווה 180 מיליארד דולר.
אינטל רושמת רווחיות בתחום הפיתוח וייצור השבבים, אך בעשור האחרון החברה שהייתה אחת מהכוחות המשמעותיים ביותר בשוק מוצאת את עצמה הרחק מאחור כשאנבידיה ו-AMD עוקפות אותה בסיבוב. לאחרונה, על רקע מצבה בשנה החולפת, בבנק אוף אמריקה סיפקו תחזית עגומה בנוגע לעתידה של אינטל.
כמוכן, אינטל דיווחה על שת"פ ממשמעותי עם מיקרוסופט שעשוי להגיע להיקף של 15 מיליארד דולר, כשבמקביל הפעילות מול חברת השבבים Arm מתקדמת, אבל האנליסטים של בנק אוף אמריקה סבורים שהתחרות בשווקים של אינטל עדיין קשה מאוד.
 
למרות שהתחזית משקפת תמונת מצב עגומה, תמונת המצב בשטח היא מעט יותר מעודדת כשאינטל נמצאת בתנופת התרחבות במסגרתה היא מקימה עוד מפעלים בארה"ב, בגרמניה ובמקומות נוספים ברחבי העולם. בנוסף, היא לאחרונה עלתה לכותרות בזכות השקעה של 25 מיליארד דולר בישראל. המהלך הנוכחי אף הקנה לה הטבות כלכליות מצד ממשל ביידן, מהלך שעזר מאוד לחברה.
הבעיה הגדולה של אינטל שהפעילות הזו לא רווחית כמו פיתוח השבבים. השוק מתמחר ויתמחר אותה במכפילי רווח צנועים על פעילות הייצור והשאלה אם היא תוכל להשיק פתרונות חקים בתחומים הצומחים - AI, רכבים, גרפיקה ועוד.
בבנק אוף אמריקה נותנים למניה מחיר יעד של 50 דולר, בעוד המניה בשוק - 43.3 דולר. האנליסטים מדגישים לטובה את הנראות בקשר להקמת מפעלים עד ל-2027, את ההכרזות המשמעותיות עם Arm ואת העסקה עם מיקרוסופט צפויה להיות לקוח משמעותי של אחד המפעלים החדשים.
אינטל פספסה את תחום ה-AI וכל שרבעון שעובר מוכיח זאת - לצד גמגום במכירות של אינטל, אנבידיה מגדילה בכל רבעון את המכירות בעשרות אחוזים כשביחס לרבעון המקביל היא מוכרת פי 3. זאת מהפכה במספרים בדוחות בהמשך למהפכת ה-AI ואינטל בינתיים מחוץ למשחק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מיקרוסופט הפסידו לאנדרואיד..אינטרל מפסידה לאנוידיה ! (ל"ת)
    לא סחבק ש'ך 03/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור