השוק

מיקרוסופט ואינטל בעסקת ענק: 15 מיליארד דולר לייצור שבבים

מיקרוסופט ואינטל חותמות על עסקת שבבים מותאמת אישית. בכך מחזירה לה אינטל את מעמדה הקודם בצמרת ייצור השבבים. מנכ"ל מיקרוסופט: "אנחנו בעיצומו של שינוי מרגש מאוד"
מערכת ice | 
מיקרוסופט ואינטל (צילום Magma Images, freepik)
חברת אינטל תייצר שבבים מותאמים אישית עבור מיקרוסופט, כחלק מעסקה בשווי של למעלה מ-15 מיליארד דולר. אינטל הכריזה על השותפות אמש (רביעי) במהלך אירוע השקה בו הכריזה כי היא משיקה את זרוע ייצור שבבים הראשונה בעולם המותאמת לעידן הבינה המלאכותית.
מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, הצטרף למנכ"ל אינטל פט גלסינגר ואמר כי "אנחנו בעיצומו של שינוי פלטפורמה מרגש מאוד שישנה מהותית את הפרודוקטיביות עבור כל ארגון והתעשייה כולה". עוד הוסיף כי מיקרוסופט זקוקה לאספקה אמינה של מוליכים למחצה באיכות גבוהה בעלי הביצועים הטובים ביותר, "ולכן אנחנו כל כך מתלהבים לעבוד עם אינטל".
 
השבבים שתייצר אינטל יבוצעו בהליך 18A של החברה, שהיה חלק גדול מהמדיניות שלה מאז שהחזירה את המנכ"ל פט גלסינגר. החברה סומכת על שירותי יצירת השבבים שלה כדי להחזיר אותה למעמדה בצמרת העולם בייצור השבבים, ונראה שמיקרוסופט תהיה הלקוחה הגדולה הראשונה לפרויקט זה.
 
אינטל הודיעה כי היא מקימה קבוצת ייצור חדשה בשם Intel Foundry שתרכז את כל פעילויות הייצור, הפיתוח והפאונדרי. תוכניות הפאונדרי החדשות מגיעות על רקע הביקושים של  חברות נוספות לייצר שבבים בעצמן, אך היא עדיין מתמודדת עם אתגרים. אינטל דחתה לאחרונה את פתיחתו של מפעל שבבים באוהיו בשווי 20 מיליארד דולר בשנה ל-2026, בנימוק של שוק שבבים איטי ועיכובים במענקים ממשלתיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה