דיגיטל וטק

גיוסים של 675 מיליון דולר: החברה שכבשה את ג'ף בזוס ומיקרוסופט

חברת Figure AI, אשר מפתחת רובוטיים דמויי אדם מסכמת סבב גיוסים מוצלח במיוחד במסגרתו גייסה 675 מיליון דולר והצליחה לסחוף שמות הגדולים בשוק הטכנולוגיה כמו ג'ף בזוס, אנבידיה, מיקרוסופט, OpenAI ועוד להשקיע בה סכומי עתק. כל הפרטים
עידו מור | 
סאטיה נאדלה, ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה, Magma Images, shutterstock)
השקת ChatGPT בנובמבר 2022 ייזכר כרגע קריטי בשוק הטכנולוגיה העולמי ולא רק בגלל השפעותיו על שוק העבודה ועל חיינו, אלא גם בגלל השפעתו על מפת ההשקעות העולמית.
כאמור, אחרי השקתה ChatGPT של OpenAI, משקיעים רבים ברחבי העולם השכילו לזהות את הזדמנות העסקית העצומה שמוצרים מבוססים בינה מלאכותית מביאים עימם והחלו להמר על סטארט-אפים בתחום. 
 
רבים לא שמעו על את השם הזה קודם, אבל חברת Figure AI, אשר ממוקדמת בסאניוויל שבמדינת קליפורניה בארה"ב, עוסקת בפיתוח רובוטים דמויי אדם שמסוגלים למלא שורה של משימות. החברה הצליחה לסחוף אחריה את השמות הגדולים בשוק הטכנולוגיה בסבב הגיוסים האחרון ולגייס 675 מיליון דולר.
לאחר שהשלימה את סבב הגיוסים האחרון, החברה דיווחה ביום שישי ופרסמה מידע אודות המשקיעים שלה. בניהם ניתן למנות את מיסד אמזון ג'ף בזוס, ענקית השבבים אנבידיהOpenAI, מיקרוסופט ועוד רבות וטובות 
כאמור לפי הנתונים עולה ש-Figure AI, אשר זכתה לגיבוי מ-OpenAI ומיקרוסופט, גייסה כ-675 מיליון דולר על פי הערכת שווי של 2 מיליארד דולר. איש העסקים ג'ף בזוס השקיע 100 מיליון דרך חברת אקספלור אינווסטמנטס שבבעלותו, מיקרוסופט השקיעה 95 מיליון דולר ואנבידיה וקרן שקשורה לאמזון השקיעו 50 מיליון דולר נוספים. בסבב הגיוסים הקודם החברה גייסה סכום של 70 מיליון דולר וכיוצא מכך הנתון הנוכחי רק ממחיש את הקפיצה העצומה של ההשקעות בשוק.
ברשימת המשקיעים אפשר למצוא גם את אינטל, חברת LG Innotek, קבוצת ההשקעות של סמסונג, חברות היזמות פארקוויי וונצ'ר קפיטל ו-Align Ventures,  ARK Venture Fund, Aliya Capital Partners ו-Tamarack.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה