בעולם

הרשימה מתארכת: אירלנד וספרד צפויות להכיר במדינה פלסטינית

על פי דיווח של רשות השידור RTE במדינה, המהלך צפוי לצאת לדרך ב-21 במאי. המדינות עושות מאמצים על מנת לשלב במסגרתו מדינות נוספות כגון מלטה, בלגיה, סלובניה ונורבגיה. דובר שר החוץ אישר דיונים עם ממשלות זרות שלדבריו "בעלות תפיסה דומה כלפי הנושא"
מערכת ice | 
גל האנטישמיות בעולם (צילום יוטיוב/ Global News)
אירלנד וספרד צפויות להכיר בעצמאותה של מדינה פלסטינית. על פי דיווח הבוקר (חמישי) ברשות השידור האירית RTE, ההכרה תתרחש ב-21 במאי וקיים מאמץ לכלול במסגרתה מדינות נוספות כמו מלטה, בלגיה, סלובניה ונורבגיה. גורמים בממשל בדבלין עושים מאמצים לקדם את המהלך בימים הקרובים.
מקור בממשל בדבלין סיפר ל-RTE כי הממשלות של אירלנד וספרד נמצאות בקשר אחת עם השנייה על מנת לתאם ולהוביל את המהלך. דוברו של שר החוץ האירי, מיהל מרטין, אמר לרשת כי אירלנד מקיימת דיונים עם ממשלות "בעלות תפיסה דומה כלפי הנושא". עם זאת, הדובר לא התחייב לתאריך ההכרה. 
 
על רקע המלחמה המתמשכת ברצועת עזה וגילויי האנטישמיות הנרחבים ברחבי העולם, הולכים וגוברים קולות הקוראים להכרה במדינה פלסטינית. לאחרונה התראיין שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, לתקשורת הצרפתית, וטען כי הדרך לנורמליזציה עם ישראל כרוכה בהכרה במדינה פלסטינית וקביעת גבולות ברורים עבורה. "מבחינתי יש מדינה פלסטינית בשטח, ואנחנו הכרנו בה", אמר. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה