בעולם

ראש ממשלת ספרד יתפטר? הטענות לשחיתות - והצעד המפתיע

פדרו סנצ'ס יקפיא את פעילותו הציבורית עד לשבוע הבא בשל חשדות שהופנו כלפי רעייתו בגונה גומז. על פי הפרטים שנחשפו, אשת ראש הממשלה השתמשה בהשפעתה על מנת להבטיח מימון חיצוני לתוכנית תואר שני באוניברסיטה בניהולה. בציוץ שכתב סנצ'ס הודה: "אני צריך הפסקה כדי לחשוב"
מערכת ice | 
פדרו סנצ'ס (צילום ויקיפדיה)
ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, הודיע כי הוא צפוי להקפיא את פעילותו הציבורית עד לשבוע הבא. לדבריו, במהלך פסק הזמן הוא יחליט אם להמשיך לכהן כראש הממשלה, לאחר שבית המשפט בספרד פתח בחקירה נגד רעייתו. עוד ציין כי בכוונתו להודיע על ההחלטה שקיבל במסיבת עיתונאים ביום שני הקרוב. 
"אני צריך הפסקה כדי לחשוב", כתב סנצ'ס במכתב ששיתף בחשבון ה-X שלו. "אני צריך באופן דחוף מענה לשאלה האם זה כדאי, האם אני צריך להמשיך להוביל את הממשלה או לעזוב את המשרה בכבוד". ההכרזה הדרמטית יצאה לאחר שבית משפט בספרד הודיע על פתיחת חקירה ראשונית, במטרה לבחון האם רעיית ראש הממשלה בגונה גומז (Begona Gomez) מעורבת בשחיתות בנוגע לפעילויותיה הפרטיות. 
 
אמנם בית המשפט לא סיפק פרטים על הפעולות המדוברות בחשדות, אך ציין כי החקירה הראשונית נובעת מתלונה שהוגשה על ידי תנועת "ידיים נקיות" (Manos Limpias), שמנהיגה מקושר לימין הקיצוני בספרד, ושמובילה קמפיין נגד שחיתות בממשלה. על פי טענות התנועה, גומז השתמשה בהשפעתה כאשת ראש הממשלה על מנת להבטיח מימון חיצוני לתוכנית תואר שני באוניברסיטה שאותה היא מנהלת.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה