בעולם

ריביות הבנק המרכזי בלונדון: עלייה מתונה יותר לעומת החודשים הקודמים

לאחר שהגיעה לשיא של 41 שנים באוקטובר, העלייה השנתית במדד המחירים לצרכן בבריטניה האטה ל-10.7% בנובמבר, כך חשפו היום (רביעי) הנתונים החדשים
מערכת ice | 
אינפלציה בבריטניה (צילום pexels)
הבנק המרכזי של אנגליה, עומד בפני המשימה הקשה והמסובכת של ניווט הכלכלה המאטה, האינפלציה שבשמיים והמשבר בשוק העבודה. השוק מתמחר העלאה של 50 נקודות בסיס ביום חמישי, כדי להעלות את ריבית הבנק העיקרית שלו ל-3.5%, האטה מהעלייה של 75 נקודות בסיס בנובמבר, הגדולה ביותר מזה 33 שנים.
לאחר שהגיעה לשיא של 41 שנים באוקטובר, העלייה השנתית במדד המחירים לצרכן בבריטניה האטה ל-10.7% בנובמבר, כך חשפו היום (רביעי) הנתונים החדשים. ההאטה שיקפה סימנים בכלכלות גדולות אחרות כמו ארה"ב וגרמניה שאולי האינפלציה הגיעה לשיא, אם כי היא עדיין נותרה גבוהה באפן משמעותי והרבה מעל היעד 2% של הבנק המרכזי.
הוועדה למדיניות מוניטרית (MPC), עומדת בפני המשימה להוריד את האינפלציה בחזרה אל היעד שלה, תוך שמירה על רגישות להיחלשות הכלכלה, המושפעת מכמה לחצים מקומיים ייחודיים כמו גם רוחות נגד עולמיות. זה בא לידי ביטוי בנתוני שוק העבודה האחרונים של בריטניה מוקדם יותר השבוע, שהראו עלייה באבטלה ובשכר כאחד, בעוד ששיעורי חוסר הפעילות הכלכלית ושיעורי המחלות ארוכות טווח נותרו גם הם גבוהים היסטורית.
בריטניה גם מתמודדת עם פעולות תעשייתיות נרחבות במהלך תקופת החג, כאשר העובדים דורשים העלאות שכר בהתאם לאינפלציה. ביום שישי האחרון, כלכלני ברקליס חזו הצבעה מפוצלת בקרב ה-MPC לטובת העלאה נוספת של 50 נקודות בסיס - המשך מאמצי ההידוק הכמותי של הבנק וציווט להנחיות קדימה. בברקליס צופים שתי העלאות נוספות של 50 נקודות בסיס ו-25 נקודות בסיס בפגישות של פברואר ומרץ, בהתאמה, מה שיעלה את ריבית הבנק הסופית בסוף מחזור ההידוק הזה ל-4.25%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה