השוק

הבנק המרכזי של אנגליה מפתיע: ירכוש אג"ח ממשלתי ארוך

הבנק המרכזי של אנגליה שנחשב לבנק מרכזי שמרני מאוד, הודיע היום על רכישת אגרות חוב של ממשלת אנגליה; התוכנית הושקה מבלי לנקוב בסכום ומבלי לנקוב בתאריך לסיומה; תשואות האג"ח הארוכות של ממשלת אנגליה יורדות ב-40 נקודות
ניצן כהן | 
אנגליה (צילום pexels, unsplash)
הבנק המרכזי של אנגליה, ה-BOE, הפתיע היום עם השקה של תוכנית לרכישת אגרות חוב ממשלתיות לטווח ארוך של ממשלת אנגליה. מצדובר בתהליך בעייתי מאוד אבל הוא עצר ולו להיום את תהליך עליית התשואות, תהליך בעייתי מאוד באופן עקרוני אבל בתקופה בה הממשלה השיקה תוכנית של הפחתות מס וכן הלאה, זה תהליך שעלול להיות הרסני ויקר מאוד למשלם המסים בטווח הבינוני.
אם כן, ברגע שפורסמה התוכנית וזאת מבלי שננקב סכום או מועד לסיומה, החלו תשואות האג"ח לרדת וכעת הן יורדות ב-40 נקודות וזה משמעותי.
נזכיר שכדי להקל ולו במעט על יוקר המחיה ההולך ועולה בשל האינפלציה בבריטניה הודיעה ליז טראס על הפחתת מסים אגרסיבית שתסתכם ב-1.8% תוצר. הפחתת המסים הוכרזה מבלי שיווצר עבורה מקור מעבר לחוב מה שגרם לעליית תשואות משמעותית, דבר שייקר עד למאוד ואולי אף יהפוך את גיוסי האג"ח של ממשלת בריטניה כמעט לבלתי אפשרית.
לפני מספר שבועות הודיע הבנק המרכזי של אנגליה שהוא מתכוון להתחיל למכור את אגרות החוב הממשלתיות שקנה בשנים האחרונות וזה גם גרם לבהלה בשוק האג"ח.
בסופו של יום לא נותרה ברירה לבנק המרכזי של אנגליה אלא להתחיל לרכוש אגרות חוב ממשלתיות כדי לעצור את עליית התשואות, מה שהצליח לפחות היום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה