מדדים ומחקרים

הפאונד מתקרב לשוויון עם הדולר, האנליסטים מצפים למהפך

בריטניה יוצאת לתוכנית ממשלתית חדשה ושנויה במחלוקת. מה שאין עליו מחלוקת הוא ההתרסקות הקרובה לבוא של הליש"ט
מערכת ice | 
אינפלציה בבריטניה (צילום pexels)
הדחייה שבה התקבלה בקרב משקיעים גלובליים תוכניותיה של ממשלת בריטניה החדשה להפחתת מסים גרמה לירידה בערכה של הליש"ט לזמן קצר לרמתו החלשה ביותר מול הדולר האמריקאי עד שכמעט השתווה לו (1.035). הצניחה הובילה את הבנק המרכזי להתבטא בניסיון להרגיע את השווקים.
בסופו של דבר, הצהרות מהבנק המרכזי והממשלה הביאו הקלה מועטה לשווקים, שבהם יש ציפיות גוברות שהלירה יכולה להגיע לשוויון ערך עם הדולר בקרוב, מחשבה שהייתה כמעט בלתי נתפסת לפני כמה חודשים. בסוף יום שני, הליש"ט חידשה את ירידתה, ירדה ב-1.8% אל מתחת ל-1.07 דולר, וכן נפלה ב-1% מול האירו.

אנדרו ביילי, נגיד הבנק המרכזי של אנגליה, אמר בהצהרה כי הבנק עוקב אחר השווקים בעין חדה, אך הציע לקובעי המדיניות להמתין עד לפגישה המתוכננת הבאה, ב-3 בנובמבר, כדי לבצע הערכה מלאה של ההשפעה של מדיניות הממשלה וירידת הלירה על האינפלציה.
הבנק "לא יהסס לשנות את שיעורי הריבית במידת הצורך כדי להחזיר את האינפלציה ליעד של 2% באופן בר-קיימא בטווח הבינוני, בהתאם לתפקידו", נכתב בהודעה.
אך זה לא מספיק, אמר ג'ורדן רוצ'סטר, אסטרטג ב-Nomura, שחוזה כעת שהפאונד יגיע לשוויון עם הדולר עד נובמבר. הבנק המרכזי של אנגליה יצטרך להעלות את הריבית בצורה מאוד אגרסיבית, והממשלה הבריטית תצטרך לעשות משהו כדי להחזיר את האמינות הפיסקלית שלה, רק כדי להאט את הפיחות של הליש"ט, הוא אומר.
 
השוויון הוא בחלקו גם מהתחזקות של הדולר, שפוגע במטבעות בכל רחבי העולם כאשר הפדרל ריזרב מעלה את הריבית כדי להילחם באינפלציה בארצות הברית. האירו ירד מתחת לשוויון עם הדולר בקיץ.
תוכניות ראש הממשלה החדשה ליז טראס, זכו לביקורת על כך שהן הולכות רחוק מדי בכיוון ההפוך מיעדי הבנק המרכזי. קובעי המדיניות בבנק אוף אנגליה העלו את הריבית במאמץ להוריד את האינפלציה, שהיא קרובה לשיא של 40 שנה. אבל המדיניות של הממשלה יכולה להוסיף ללחצים אינפלציוניים לטווח ארוך יותר אם אנשים יוציאו את החיסכון על חשבונות מס ואנרגיה והצעדים לא יגדילו מספיק את הכלכלה ויגדילו את ההשקעות. זה הוסיף להימורים על כך שהבנק המרכזי יצטרך להעלות את הריבית אפילו יותר ממה שחשבו בעבר.
אנליסטים בברקליס אמרו שהם מצפים שהבנק המרכזי יעלה את הריבית בשלושת רבעי האחוז בנובמבר, במקום חצי נקודה, לאחר שהממשלה הפתיעה את המשקיעים עם "יותר הפחתות מס מהצפוי והבטחה מועטה לגבי האופן שבו הספרים יגיעו בסופו של דבר. לְהִתְאַזֵן."
השוק מתמודד עם היצע גדול יותר של אג"ח ממשלת בריטניה, לאחר שבנק אוף אנגליה הכריז בשבוע שעבר על תוכנית להתחיל למכור אג"ח שהוא מחזיק לשוק רגע לפני שהממשלה הגדילה משמעותית את כמות האג"ח שתכננה למכור השנה כדי לממן את המדיניות שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה