בעולם

הקונגרס אישר חבילת סיוע נוספת בגובה 45 מיליארד דולרים

התמיכה האמריקאית באוקראינה לא עוצרת. ימים לאחר נאום זלנסקי בפני הקונגרס, אושרה העברת חבילת סיוע הנאמדת ב-45 מיליארד דולרים
מערכת ice | 
מימון חירום לאוקראינה (צילום shutterstock, פלאש 90/ נתי שוחט)
בית הנבחרים של ארצות הברית אישר את מימון חבילת הסיוע הביטחונית לאוקראינה במלחמה נגד רוסיה. לפי התקשורת האמריקאית, היקף הסיוע עומד על 45 מיליארד דולרים. ההכרזה על אישור הסיוע מגיע ימים ספורים לאחר שזלנסקי נאם בפני חברי הקונגרס וביקש מהם להמשיך ולהגביר את הסיוע במדינתו.
 
לאחר אישור המענק, הנשיא האוקראיני הודה לבכירי הקונגרס בחשבון הטוויטר האישי שלו וכתב: "תודה לכם ארצות הברית על סיוע נוסף של 45 מיליארד דולר לאוקראינה. תודה על התמיכה הבלתי מעורערת למען החופש שלנו. זה נחוץ שנהיה זה לצד זה במלחמה מול רוסיה". במקביל, זלנסקי הזהיר את העם האוקראיני מפני הגברת המתקפות הרוסיות בחג המולד, והפציר בהם להישמע לאזעקות ולהסתתר.
 
כאמור הסיוע, הוא חלק מחבילת התקציב בגובה 1.7 טריליון דולרים - להבטחת פעילות הממשל האמריקני עד ספטמבר 2023. ביום חמישי הצעת החוק אושרה בסנאט, ואושרה גם בבית הנבחרים. כעת למעשה, נותרה רק החתימה הסופית של הנשיא ג'ו ביידן.
כזכור במהלך נאומו בקונגרס טען הנשיא זלנסקי כי: "הכסף שלכם הוא לא צדקה – הוא השקעה בביטחון הבינלאומי ובדמוקרטיה, ואנחנו מתנהלים עמו בצורה האחראית ביותר". בנוסף, זלנסקי הודה לנשיא ביידן על הזמנתו לוושינגטון: "זה כבוד עבורי לבקר בארצות הברית, לנאום לעם ולקונגרס, להיפגש עם מנהיג מדינה - שעוזרת לנו להמשיך בלחימה ולנצח. ביקור זה הראה ששני הדמינת שלנו עומדות יחד לצד הדמוקרטיה והצדק. יוצרים את העתיד ביחד!".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה