בעולם

מסי המכס יעלו בינואר: אלו האזרחים שעומדים לספוג את המכה

הפרלמנט הסינגפורי אישר את העלאתם של מסי המכס החל מה-1 לינואר 2023 ב-1% נוסף ומי שייפגע זו השכבה החלשה
מערכת ice | 
מסים גבוהים (צילום freepik)
בצל האינפלציה הגואה במדינה, סינגפור הודיעה השבוע על כך שתעלה את מסי המכס שלה באחוז אחד ל-8% החל מה-1 לינואר 2023. מדובר בהעלאה הראשונה מתוך שתיים, כאלה השנייה תתרחש בינואר 2024 ותעלה את המס באחוז נוסף.
בדומה למדינת ישראל, מסי המכס תקפים למוצרים מיובאים מחו"ל. בסינגפור המס יחול על מוצרים המוערכים בעד כ-400 דולר מקומיים. בעת זו, המס הקיים חל רק על מוצרים מיובאים שערכם עולה על 400 דולר. התוצאה הסופית אם כן היא מס כולל על כלל המוצרים המיובאים, כולל אלו שמוזמנים באונליין.
האזרחים הם לא היחידים שישלמו מכס, גם חברות המתבססות בסינגפור, אשר מכניסות שנתית מעל למיליון דולר יידרשו לשלם ולדרוש תשלום עבור מוצרים מיובאים.
 
ההחלטה התקבלה בפרלמנט כבר בנובמבר וזאת למרות ההתנגדות הרבה מצד מפלגות האופוזיציה, אשר טענו שמדובר בתזמון גרוע במיוחד. האינפלציה בסינגפור עמדה עד לאחרונה על שיא של 14 שנים והוא 7.5% בחודש אוגוסט. לאחר מכן האחוז ירד מעט ובנובמבר האינפלציה עמדה על 6.7% - עדיין רחוק מהיעד של 2%.
על פי אתר CNBC מי שיספוג את מירב הנזק מהמסים החדשים זו כמובן השכבה החלשה במדינה הקטנה. על פי המומחים, בעוד שהמשכורות עבור השכבות החזקות עולות, המשכורות של השכבה החלשה לא עומד בקצב והם עדיין מוציאים יותר כספים.
לאחרונה המדינה הרחיבה את מאגר הכספים שעמד על 6.6 מיליארד דולר ב-1.4 מיליארד נוספים על מנת לרכך את מכת המסים. החל מדצמבר אזרחים יקבלו מענקים בסכומים שיקבעו ביחס לכמות הנכסים בידיהם והיקף השכר שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה