מדדים ומחקרים

תל-אביב מאבדת את התואר: מי העיר היקרה ביותר לשנת 2022?

שנה שעברה תל אביב הוכרזה בתור העיר היקרה בעולם, על ידי עיתון האקונומיסט. השנה היא מאבדת את מקומה ומפנה אותו עבור ניו יורק וסינגפור. לאיזה מיקום תל אביב ירדה?
מערכת ice | 
כיכר המדינה (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
מכדיי שנה עיתון האקונומיסט מפרסם את רשימת הערים היקרות ביותר בעולם. בשנה שעברה העובדה שתל אביב "זכתה" במקום הראשון עוררה לא מעט רעש כאן בארץ ומאז נדמה שהמצב רק הלך ונהיה יותר גרוע. כעת, בדירוג החדש תל אביב אמנם לא נמצאת במקום הראשון - אבל היא עדיין מככבת בשלישיה. 
הדירוג של העיתון מתבסס על חישוב של סל מוצרים ספציפי והוא מומר מהמטבע המקומי של העיר הנבדקת לדולרים אמריקאים. משמע, הרשימה בסופו של דבר יותר קריטית עבור התיירים ולא בהכרח עבור התושבים המקומיים בה. דבר נוסף שהשפיע מאד על הרשימה השנה היא כמובן מלחמת רוסיה-אוקראינה שתרמה לא מעט לאינפלציה בקרב מרבית המדינות.
את המקום הראשון תופסות שתי מדינות: ניו-יורק וסינגפור. תל אביב השנה יורדת למקום השני (או השלישי אם תרצו). בהמשך הרשימה נוכל לראות לראשונה את לוס אנג'לס, הונג קונג, ציריך, ז'נבה, סן פרנסיסקו, פריז ובמקום העשירי נמצאת קופנהגן. 
מי שהפתיעה השנה במיוחד זו ניו יורק שקפצה מהמקום השישי למקום הראשון, כמו גם הנוכחות החדשה של שתי ערים אמריקאיות שטרם נראו בעשיריה הראשונה: לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה