בעולם

פוטין יספק מערכת הגנה אווירית לחיזבאללה? כל הפרטים

העיתון וול סטריט ג'ורנל מצטט גורמים אמריקניים המציינים כי ייתכן כי קבוצת כוח ואגנר תספק לארגון הטרור מלבנון טלי קרקע-אוויר ותותחים. הערכה: וושינגטון עוקבת בדריכות אחר התפתחויות אפשריות. ערב נאום נסראללה, חלה הסלמה משמעותית בגבול הצפון וקיימת היתכנות להרחבת הירי
מערכת ice |  2
ולדימיר פוטין (צילום shutterstock)
קבוצת שכירי הרכב הרוסית כוח ואגנר, עלולה לספק לארגון הטרור חיזבאללה מערכות הגנה אווירית, כך על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. העיתון מביא ציטוטים עלומים של שורת אישים אמריקניים המעורים בפרטים, ושיש בידיהם מידע מודיעיני לפיו רוסיה תספק לחיזבאללה בלבנון SA-22, מערכת הכוללת טילי קרקע-אוויר ותותחים, בעקבות החשש מפני התפתחות הלחימה לגזרה הצפונית.
גורם אמריקני אמר לעיתון כי וושינגטון לא אישרה שהמערכת נשלחה, אך היא עוקבת בדריכות אחר דיונים מתמשכים שמתקיימים בין כוח ואגנר לחיזבאללה. לשני הארגונים קיימת נוכחות ניכרת בסוריה. הארגון הלבנוני, שהחל בהסלמה ניכרת במהלך היום ערב נאום המזכ"ל חסן נסראללה, מנהל חילופי אש עם צה"ל מאז תחילת המלחמה עם חמאס ב-7 באוקטובר, מחפש דרכים לצמצם את הנפגעים.
חיל האוויר כבר התמודד בעבר עם המערכת הזו בסוריה, והשמיד כמה סוללות כאלו של צבא אסד בשנים האחרונות. הארגון השיעי, הנתמך על ידי איראן, שיגר בשבועות האחרונים כמה טילי קרקע-אוויר לעבר מל"טים של חיל האוויר, אך לא הצליח לפגוע בהם בניגוד לטענותיו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לפוטין אין מערכות להגן על מוסקבה מאוקראינה
    דן 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המערכות הרוסיות כמו כל הצבא הרוסי שוות ל ... ראינו את ההגנה הרוסית מול אוקראינה שאין לה בכלל צבא או חיל אורי או כלום , מערכות כאלה כאן יושמדו בתוך שעות עוד לפני שיורכבו
    סגור
  • 1.
    להיכנס ברוסים בלבנון וסוריה
    גדי 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא לחשוש להיכנס ברוסים בלבנון וסוריה ולעזור לאוקראינה הרוסים הם סמרטוטים
    סגור