ויראלי

דונלד טראמפ מקבל תמיכה יהודית: "למרות הסגנון החצוף שלו"

המיליארדר היהודי-אמריקני ברני מרכוס תרם בתחילה לקמפיין של ניקי היילי, אלא שכעת הוא הודיע כי יפעל לכהונה שנייה של הנשיא לשעבר. למרות שהמועמד הרפובליקני התראיין והביע תמיכה בפלסטינים, מייסד המכון הישראלי לדמוקרטיה הודיע שהוא מתוסכל מהתנהגותו אבל חושב שהנהגתו הייתה "מצוינת"
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום pixabay)
המיליארדר היהודי-אמריקני ברני מרכוס (94), ממייסדי המכון הישראלי לדמוקרטיה ואחד התורמים הגדולים למפלגה הרפובליקנית בארה"ב, הודיע על תמיכתו בדונלד טראמפ במרוץ לנשיאות ארה"ב שתערכנה בשנת 2024. בהודעת התמיכה של מרכוס, שפורסמה באתר RealClearPolitics, הודה כי הוא ותורמים אחרים מתוסכלים מהתנהגותו של טראמפ.
למרות זאת, מרכוס הודה שהגיע למסקנה שטראמפ, שמוביל על המתחרה הקרוב ביותר אליו במרוץ במפלגה הרפובליקאית רון דה-סנטיס ברוב הסקרים ביותר מ-40%, ייבחר לבסוף כמועמד המפלגה. מרכוס הוא פילנתרופ ואיש עסקים ידוע בארה"ב, שהקים את רשת הום דיפו.
 
התמיכה של מרכוס עשויה לסייע מאוד לקמפיין של טראמפ מבחינה פיננסית. מרכוס ואשתו בילי היו בין התורמים הנדיבים למפלגה הרפובליקנית בקמפיין 2020. בתחילת השנה הנוכחית, מרכוס, כמו תורמים בולטים אחרים שתרמו לטראמפ בשתי מערכות הבחירות הקודמות, הביע תמיכה ביריבתו. במרץ תרם לקמפיין של ניקי היילי, לשעבר מושלת דרום קרוליינה.
 
המכון הישראלי לדמוקרטיה הוקם ב-1991 כגוף עצמאי ולא מפלגתי שמטרתו "חיזוק התשתית הערכית והמוסדית של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, שיפור התפקוד של מבני הממשל והמשק, גיבוש דרכים להתמודדות עם אתגרי הביטחון מתוך שמירה על הערכים הדמוקרטיים". 
 
"אסור לתת לסגנון החצוף שלו לגרום לנו לוותר על ההנהגה שלו - שמלבד זאת היא מצוינת", קרא מרכוס לחבריו הרפובליקאים בהודעת התמיכה שלו בטראמפ. הוא דיבר על מאמציו של טראמפ להפחית את רגולציה, וכן על המלחמה שמנהלת רוסיה באוקראינה והמלחמה בין ישראל לחמאס, כסיבות לכך שטראמפ צריך לחזור לבית הלבן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה