בריאות

מהפכה בביטוחי הבריאות: מי עומד להרוויח ומי ישלם הרבה יותר?

החל מהקיץ הקרוב כ-1,500 מבוטחי פוליסת "משלים שב"ן" בני 66 ומעלה יאלצו לשלם יותר, בעוד שהפרמיות של 3.2 מיליון מבוטחים דווקא תוזל. השינויים מתרחשים על רקע רפורמה חדשה בתחום פוליסות הניתוחים בביטוחי הבריאות הפרטיים
מערכת ice | 
חברות ביטוח (צילום אורן דאי, אייל גזיאל, טל שחר, פייסבוק/יורם נוה, Magma Images, ויקיפדיה)
בימים אלו מקודמת רפורמה בתחום פוליסות הניתוחים בביטוחי הבריאות הפרטיים, אשר תוזיל את הפרמיות שמשלמים רוב המבוטחים (מתוך 3.2 מיליון מבוטחים בסה"כ), וכן לצמצמם את כפל הביטוחים בתחום זה שמוערכת בכ-1.3 מיליארד שקל. עם זאת, מי שדווקא כן ישלם יותר הם כ-1,500 מבוגרים מעל גיל 66 אשר מבוטחים בחברות מגדל ומנורה מסוג "משלים שב"ן".
כחלק מהרפורמה המדוברת, נקבע כי מי שמחזיק בפוליסה מסוג "שקל ראשון" יועבר לפוליסה מסוג משלים שב"ן – שמחירו זול ב-50% מהסוג הראשון. שינוי משמעותי נוסף ינסה למגר את התופעה בה חברות הביטוח גורמות למבוטחים לתבוע את שב"ן ולא אותן במידת הצורך. כעת, חברת הביטוח תשלם לקופות החולים חלק משמעותי מעלות הניתוחים.
 
מה המשמעות מבחינה כלכלית לחברות הביטוח? פחות רווחיות, כלומר פחות כסף עבורן. לכן, ההערכה היא שביטוחי שקל ראשון יתייקרו באופן משמעותי, אך הדבר ימריץ מבוטחים לעבור למשלים שב"ן בשל הכדאיות שלו. למרות זאת, בימים אלו מבוטחים רבים (בעיקר מגיל גיל 66) קיבלו הודעה כי הפוליסה שלהם תתייקר בעשרות אחוזים החל מיוני הקרוב, והם צפויים לשלם עוד כ-125 שקל בחודש בממוצע.
גורמים הבקיאים בנושא טוענים כי הסיבה לכך היא משום שפוליסות אלו תומחרו בחסר והיו הפסדיות, אך חברות הביטוח לא עדכנו את התעריף שלהן משום שהן היו די זניחות בהיקפן בהשוואה לשאר הפוליסות. כעת, לאור המעבר הצפוי של מבוטחים רבים לשב"ן, צפויה גם עלייה במחיר עבור חלק קטן יחסית מהאנשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה