בריאות

שוק משקפי השמש בישראל צמח ב-2%, מי הרשתות שמחזיקות כ-50% מההכנסות?

השוק מציג גידול מתון בשנה החולפת. מדד הסיכון של הענף אמנם עדיין נמוך באופן יחסי, אך נמצא במגמת עלייה. כיום פועלים בישראל כ-1,170 סניפים של חנויות, כאשר כ-47% מהם שייכים לרשתות. הנתונים מציגים החרפה בתחרות, עם כניסתה לשוק של הרשת הבינלאומית "סאנגלאס האט" מקבוצת FOX 
מערכת ice | 
בדיקת עיניים (צילום freepik)
שוק משקפי השמש בישראל רשם צמיחה של 2% בשנת 2023, עם הכנסות של 738 מיליון ש"ח, כך עולה מנתונים שמפרסמת חברת המידע העסקי Coface BDi. לדברי יואל אמיר, מנכ"ל החברה, "השנה חל גידול מתון בהכנסות השוק, בעיקר בשל המלחמה שהביאה לירידת משמעותית במכירות משקפי שמש בחודשים אוקטובר-נובמבר.
בשנים האחרונות אנו עדים למגמת העמקת החדירה של משקפי שמש בקרב בני נוער, בין היתר בשל השימוש הגובר ברשתות החברתיות התורמת לגידול בהכנסות השוק". הנתונים מראים גם החרפה בתחרות השנה, עם כניסתה לשוק של הרשת הבינלאומית "סאנגלאס האט" מקבוצת FOX והתרחבות רשת "אירוקה" שנרכשה על ידי סופר פארם ב-2022. 
 
כיום פועלים בישראל כ-1,170 סניפים של חנויות אופטיקה, כאשר כ-47% מהם שייכים לרשתות. חמש השחקניות המרכזיות - קרולינה למקה, אירוקה, אופטיקנה, סאנגלאס האט ואופטיקה הלפרין - מחזיקות ב-416 סניפים, שמהווים כ-35% מכלל הסניפים ואחראיות ל-45% עד 50% מהכנסות השוק.
מרבית המכירות (65%-70%) מתרכזות בין החודשים מרץ לאוקטובר. עם זאת, בשנים האחרונות הפכו משקפי השמש לפריט אופנתי הנרכש לאורך כל השנה. הדוח מציין גם כי על אף הצמיחה, מדד הסיכון העסקי של שוק האופטיקה (הכולל גם משקפי ראייה, עדשות ותמיסות מגע) עדיין נמוך יחסית לכלל המשק, אם כי נמצא במגמת עלייה לנוכח אי-הוודאות הכלכלית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה