בריאות

חדרי המיון הטובים בישראל: הדירוג המלא של משרד הבריאות

על פי סקר נרחב של משרד הבריאות, ישנם נתוני שביעות רצון גבוהים של המטופלים בחדרי המיון: איזה בית חולים זכה לשביעות הרצון הכי גבוהה?

מערכת ice | 
שיבא תל השומר (צילום פלאש 90)
סקר של משרד הבריאות שהתפרסם הבוקר (רביעי) מדרג את חדרי המיון במלר"דים (מחלקות לרפואה דחופה) בבתי החולים בארץ. בנוסף בחן משרד הבריאות את מידת שביעות הרצון של המטופלים, ומידת האמון במערכת הבריאות, שהתגלו כגבוהות. הסקר, שנעשה אחת לשנתיים, נערך במאי 2021 ונמשך עד חודש נובמבר, והשתתפו בו כ-8,000 אזרחים שטופלו במחלקות לרפואה דחופה ב-29 בתי חולים ברחבי הארץ, ונדגמו בו כל סוגי המיונים, מלבד מחלקות הקורונה, המחלקות הפסיכיאטריות ומיוני נשים ויולדות.
בבתי החולים הגדולים, מי שזכה באחוזי שביעות הרצון הגבוהים ביותר בחדרי המיון הם בתי החולים שיבא והדסה הר הצופים, עם 77%, במקום השני ביה"ח סורוקה עם 75%, אחריו איכילוב עם 73%, ולאחר מכן הדסה עין כרם – 72%, בילינסון - 71% וביה"ח רמב"ם, עם 70% שביעות רצון.
 
בבתי החולים הבינוניים, המוביל בשביעות הרצון בחדרי המיון הוא ביה"ח אסותא אשדוד, עם 81%, במקום השני ביה"ח פוריה עם 77%, אחריו מאיר עם 76%, ולאחר מכן ברזילי – 74%, שניידר – 74%, שערי צדק – 73%, שמיר (אסף הרופא) – 72%, וביה"ח וולפסון עם 70% שביעות רצון. בבתי החולים הקטנים, ביה"ח מעייני הישועה מוביל עם 85% שביעות רצון, אחריו בית החולים הסקוטי וביה"ח בני ציון, שניהם עם 82%.
על פי הפרסום, 69% מהנשאלים בסקר היו מוכנים להמליץ על חדר המיון בו טופלו, ו-77% אמרו שהם הרגישו בידיים טובות. עוד תוצאות גבוהות נרשמו בשאלת יחס הכבוד למטופל – 84%, מידע ובהירות ההסברים – 79%. בהשוואה בין המחלקות, מחלקות הילדים קיבלו את הציונים הגבוהים ביותר: הורים נשאלו "באיזו מידה הצוות הצליח להפחית את הכאב והחרדה של הילד?", ו-70% מהם נתנו ציון חיובי.
אך התוצאה העגומה, היא ש-28% מהמטופלים לא היו מרוצים מזמני ההמתנה בחדרי המיון. 38% מהמטופלים במלר"דים שהו יותר מ-4 שעות בהמתנה, זמן שנתפס כארוך ושגרם בין היתר לירידה בשביעות הרצון אצל חלק מהנשאלים. שאלה נוספת שהם נשאלו היא מה מידת האמון שלהם במערכת הבריאות, ו-67% השיבו שיש להם אמון גבוהה במערכת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה