בריאות

משרד הבריאות מזהיר: הסכנה החדשה של הלונג קוביד לילדים?

מקרה חדש של דלקת כבד חמורה בילדים מדאיג את משרד הבריאות שמבקש להגביר את מודעות הצוותים הרפואיים בנושא. מקור המחלה לא ידוע ואחד האפשרויות שנבחנות היא השפעה של תסמונת לוניג קוביד
מערכת ice | 
בית חולים (צילום הדס פרוש, פלאש 90)
משרד הבריאות שלח מכתב לצוותים רפואיים ולבתי החולים, וביקש מהם לגלות ערנות למקרים של "דלקת נגיפית חדה חמורה חמורה מאטיולוגיה לא ידועה בילדים". מדובר בתופעה רפואית מדאיגה שנצפתה בילדים עד גיל 16 ושכיחה בעיקר בקרב ילדים ביגלאי שנתיים עד חמש. על פי משרד הבריאות , מאז תחילת השנה דווחו  יותר מ-70 מקרים של המחלה בבריטניה, זאת לצד מקרים דומים שנחקרים בספרד וארצות הברית.
 
לפי הידוע עד כה, המחלה מתבטאת בתסמינים קלינים הכוללים: צהבת, תסמינים גסטרואנסטליניים (מערכת העיכול) לדוגמת הקאות, וכן הפרעות בתפקודי הכבד. אמנם עד כה לא התקבלו דיווחים על מוות שנגרם עקב המחלה אך בחלק מהמקרים נזדקקו המטופלים להשתלת כבד, ובמשרד הבריאות מבקשים מהצוותים הרפואיים להגביר את תשומת הלב ולדווח על כל מקרה העונה על הגדרות המקרה. כאמור סיבת המחלה לא ברורה, בין ההשערות שנבחנות בשלב זה נמנים : נגיפים מסוג אנדווירוס, נגיף לא מוכר אחר וכן השפעות כתוצאה מתסמונת לונג קוביד.
 
ככלל הטיפול במחלת כבד אינו אחיד, ותלוי באבחנה הספציפית. במחלות מסוימות מטפלים באמצעות תרופות יעודיות, ואילו מחלות אחרות ניתן לרפא רק על ידי ניתוח. למרות זאת, לא לכל מחלות הכבד יש פתרון טיפולי יעיל. לעיתים במקרים בהם מחלת הכבד מתקדמת עד כדי הרס הכבד, יש צורך בהשתלת כבד, כאשר השתלת איברים מהווה מוצא אחרון ומתבצעת במידה ולא צלחו ניסיונות טיפולי אחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה